دوچرخه سواران به شبکه داخلی مجهز میشوند

دسته ها: اخبار

با ظهور پدیده های نوین و کمبود وقت خالی در برنامه کاری اغلب ما در طول روز، بسیاری از ما تحرک، ورزش و فعالیت های نشاط آور را تحت فشار همین برنامه های کاری از فهرست فعالیت هایمان حذف کرده ایم. آنهایی هم که هنوز ورزش میکنند آن را بصورت محدود شده به باشگاه و فعالیت های هدفمند بدنی ادامه میدهند. شاید یکی دیگر از علل کم تحرکی تولید بیش از نیاز اتومبیل ها و شلوغی معابر باشد. در این میان دوچرخه ها در یک مدت زمان محدود در تاریخ کشور ما و بطور عمده در دهه ۷۰ بسیار پر طرفدار بودند. اما نیاز به آنها در طول زمان کاهش یافته. به تازگی یک پروژه جدید که بر روی وبسایت Kickstarter معرفی و به جمع آوری کمک های مالی پرداخته، قصد دارد دوچرخه ها را به سنسور هایی مبتنی بر شبکه های اینترنتی مجهز نموده و از این طریق امکانات نوینی را به دوچرخه سواران ارائه کند. 

نام این پروژه Valour است. دوچرخه های تولید شده با استفاده از استاندارد معرفی شده در این شیوه ساخت دورچرخه به سنسور های فیزیکی، مکانی و بیولوژیکی مجهز خواهند شد. کلیه اطلاعات پردازش شده توسط این دوچرخه ها سپس از طریق اپلیکیشن همراهی که قرار است به همراه این دوچرخه ها ارائه شود پردازش و یک آنالیز اطلاعاتی دقیق به دوچرخه سوار ارائه میکنند. این سنسور ها شامل سنسور های جمع آوری اطلاعات انرژی مصرفی فرد، اطلاعات GPS و ارسال و دریافت تلفن و نوتیفیکیشن است. 

 

به احتمال زیاد هر والور به قیمتی حدود ۱۵۰۰ دلار به فروش میرسد و با کلیه امکانات بصورت پیش فرض ارائه میشود. این دوچرخه ها همچنین دارای امکان جدید Tracking هستند که به شما امکان میدهند که در هنگام دوچرخه سواری به همراه دوستانتان آن ها را حتی در فواصل دور دنبال کنید و در صورت نیاز با استفاده از گوینده ای که در اپلیکیشن تعبیه شده راه خود را برای پیدا کردن آنها پیش بگیرید. شایان ذکر است این دوچرخه های برای انجام فعالیت خود به تلفن همراه شما بصورت لزومی نیازی ندارند و به همراه پردازشگر مخصوص خود که مجهز به جایگاه سیم کارت دیتا هستند به فروش میرسند. شما تنها در هنگام مشاهده اطلاعات ورزشی خود میبایست دوچرخه را با تلفن خود برای چند لحظه Pair کنید.

اخبار