رئیس دانشگاه فرهنگیان: مشکل کمبود معلم تا افق ۱۴۰۱ برطرف می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: پیش‌بینی این است که در سال ۱۴۰۱ مشکل تربیت معلم و کمبودهای آموزش و پرورش برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حسین خنیفر روز جمعه در جمع خبرنگاران کاشان افزود: نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر معلم در حال حاضر در سطح کشور کمبود داریم اما دانشگاه فرهنگیان امسال ۲۱ هزار و مهر سال آینده بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموخته خواهد داشت و در این مسیری که گام بر می‌داریم،  نزدیک به ۹۰ درصد از حداقل نیاز آموزش و پرورش به معلمان را تا افق ۱۴۰۱ برطرف خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته میزان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان افزایش یافته است، بیان کرد: ۲۰ هزار ردیف استخدام در ۲۰ رشته امسال در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه نزدیک کارنامه سازمان سنجش هستیم، یک فرصت ارزشمند برای دانشجویان مشتاق معلمی در کنکور به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: بیش از ۲۸ هزار ردیف نیز از ماده ۲۸ برای دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی شده است که دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها با آزمونی که در آبان‌ماه برگزار خواهد شد، می‌توانند به کسوت معلمی درآیند.

وی یادآور شد: با پنج هزار ردیفی که از پیش داشتیم و مواردی که مجلس شورای اسلامی ۲۵ هزار نفر اعلام کرد، در مجموع نزدیک به ۷۷ هزار نفر ردیف استخدامی امسال در دانشگاه فرهنگیان برای آموزش و پرورش با همکاری وزیر، سازمان‌های امور اداری و استخدامی، برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش محقق خواهد شد.

خنیفر اظهار داشت: استخدام دانشگاه فرهنگیان رسمی است و با توجه به امتیازهایی که برای این دانشگاه در نظر گرفته شده، امید می‌رود دانشجویان استقبال کنند.

وی ادامه داد: اکنون دانشگاه فرهنگیان در بیشتر استان‌های کشور طرح‌های تکمیلی از جمله سالن‌های ورزشی، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی در دست ساخت دارد که با کمک خیران در حال اتمام است.

به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان، برای پایان دادن به این طرح‌های نیمه‌تمام افزون بر ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: هم‌اکنون نیز ۷۰ درصد از یک میلیون مترمربع ۹۸ پردیس و مرکز دانشگاه‌ فرهنگیان در سراسر کشور با بیش از ۶۵ سال عمر فرسوده شده و است و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

به گزارش ایرنا، ساختمانی با ۶ هزار مترمربع زیربنا و امکاناتی منجلمه سالن ورزشی، اجتماعات و آشپزخانه که از سوی فردی خیر با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است، در آیینی تحویل دانشگاه فرهنگیان شد و قرار است در آیینی با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری برسد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار