راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

با بازگشایی مدارس در آغاز سال تحصیلی ، اشتیاق دانش آموزان جهت خرید وسایل نو از جمله: کیف و کفش و غیره افزایش می یابد. لذا انتخاب صحیح وسایل استاندارد میتواند از بسیاری عوارض جدی (بیماری های اسکلتی عضلانی) که دانش آموزان را تهدید می کند جلوگیری نماید.

همان گونه که می دانیم یکی از معمول ترین راههای بردن کتاب، دفتر و دیگر وسایل مورد نیاز به مدرسه کیف یا کوله پشتی می باشد که بوسیله آن حجم زیادی از دفتر ، کتاب و لوازم التحریر جابجا می شود .

ویژگی یک کوله پشتی مناسب

کوله پشتی باید چرمی یا برزنتی باشد تا به راحتی تغییر شکل ندهد و شکل آن با قرادادن کتاب ، دفتر ،..تغییر نکند. یک کوله پشتی خوب برای مدرسه ، باید بند پهنی داشته باشد تا وزن کیف با کمک شانه ها و مفصل ران قابل حمل باشد . داشتن یک لایه اسفنجی در پشت کیف باعث می شود فشار بر روی ستون مهر ه ها کمتر شود.

شرایط حمل کوله پشتی

در حالت طبیعی کوله پشتی پس از آویزان کردن باید حدود 3 سانتی متر بالاتر از خط گودی کمر قرار گیرد .

داشتن یک لایه اسفنجی در پشت کیف باعث می شود که فشار بر روی ستون مهره ها کمتر شود. استفاده نادرست از آن منجر به تغییر شکل اندام و افزایش احتمال ابتلا به ضایعات ستون فقرات درد در ناحیه کمر و ناهنجاریهای قامتی می شود.

وزن کیف یا کوله پشتی باید 15-10 درصد وزن دانش آموز باشد یعنی اگر فرزند شما تقریبا” 20 کیلو گرم وزن داشته باشد وزن کیف او با وسایل موجود در آن باید حدود 2-3 کیلو گرم باشد. حداکثر زمان برای حمل کوله پشتی 30 دقیقه است و در صورت حمل آن بیش از 30 دقیقه، باید وزن آنرا سبک تر کرد.

عوارض کوله پشتی های غیر استاندارد

استفاده از کوله پشتی های غیر استاندارد عوارضی چون ابتلا به کمر درد های مزمن –گودی کمر –شانه های نامتقارن –تمایل شانه ها به طرف جلو و انحنای ستون مهره ها را در پی خواهد داشت. شیوع کمردرد، انحنای ستون مهره ها و خم شدن شانه ها به طرف جلو در میان دانش آموزان دختر بیشتر از پسران گزارش شده است.

نکته قابل توجه اینکه ناهنجاری‌های قامتی با تغذیه مناسب ، ورزش، یادگیری اصول صحیح نشستن و راه رفتن، در مراحل اولیه قابل درمان است.

پس والدین گرامی :

شرایط یک کیف (کوله پشتی) خوب برای مدرسه آن است که :

· از سبک ترین مواد تهیه شده باشد.

· بند اسفنجی و پهنی داشته باشد.

· بندهای قابل انعطاف داشته و قابلیت تنظیم روی شانه ها و کمر را داشته باشد.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار