راه‌اندازی رشته‌های بین رشته‌ای از اولویت‌های دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

راه‌اندازی رشته‌های بین رشته‌ای از اولویت‌های دانشگاه آزاد

معاون علوم انسانی و هنر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: راه اندازی رشته‌های بین رشته‌ای از اولویت‌های دانشگاه آزاد در سراسر کشور است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در نشست هم اندیشی اساتید علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه به ایجاد دانش‌ها و رشته‌های میان رشته‌ای اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی و ایجاد دانش‌های میان رشته‌ای می‌تواند بخشی از خلاء ها و آسیب‌های جامعه را کاهش دهد.

وی افزود: به عنوان مثال با راه اندازی دانشکده خانواده می‌توان بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجارهای اجتماعی را کاهش داد و با کار پژوهشی و تحقیقاتی اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز صورت داد.

حجت الاسلام خسروپناه در ادامه، تأثیر دانشکده فضای مجازی را نیز در تحول بنیادی علوم انسانی مهم ارزیابی کرد و از اعضای گروه علوم انسانی دانشگاه آزاد ساوه خواست تا راه‌های تعالی علوم انسانی را به دقت مورد مطالعه قرار دهند.

وی فعالیت هیأت اندیشه‌ورز در رشته‌های علوم انسانی و تأسیس آن در هر استان را مقدمه این تحول بزرگ در جامعه دانشگاهی دانست.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه، بر تدوین سند و ارائه برنامه‌های مدون در حوزه علوم انسانی و هنر تأکید کرد و افزود: از آنجا که واحدها در صف کار آموزش و پژوهش هستند، رویکرد ما در این معاونت، ستادمحوری نیست.

به گزارش ایسنا، جواد نیکوکار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه نیز ضمن تبریک ماه ضیافت الهی گزارش کوتاهی از این دانشگاه ارائه کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه دومین دانشگاه جامع استان مرکزی و اولین دانشگاه جامع شهرستان ساوه است.

نیکوکار خاطرنشان کرد: این دانشگاه با برخورداری از اساتید مجرب و توانمند در دانشکده علوم انسانی خوشبختانه توانسته موفقیت‌های خوبی را کسب کند.

در ادامه اساتید دانشکده علوم انسانی واحد ساوه به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. تأسیس دانشکده اوقات فراغت، دانشکده رفتار، دانشکده هیجان و ثبت رشته‌هایی چون رشته‌های روانشناسی اجتماعی و همچنین اصلاح نمره مقاله در دفاعیه دانشجویان و گسترش مجلات علمی پژوهشی از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

در ادامه دکتر خسرو پناه از آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و مزرعه آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد ساوه بازدید کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار