راه‌اندازی رشته بهداشت باروری و ناباروری در آینده نزدیک

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دبیر کلان‌منطقه چهار آمایشی وزارت بهداشت از راه‌اندازی رشته “بهداشت باروری و ناباروری” در این وزارت‌خانه خبر داد و گفت: این رشته برای اولین‌بار در راستای نیاز جامعه در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند.

دکتر عبدالله رفیعی با بیان این مطلب اظهار کرد: منطقه چهار آمایش سرزمین وزارت بهداشت شامل دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بهبهان، آبادان، خرم‌آباد، اهواز و شوشتر است که در راستای اجرای بسته‌های تحول آموزش علوم پزشکی علاوه بر مأموریت‌های مشترک سه مأموریت ویژه به این منطقه سپرده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: “بهداشت باروری و ناباروری” یکی از مأموریت‌های ویژه واگذارشده به منطقه آمایشی چهار وزارت بهداشت است که خوشبختانه در این حوزه فعالیت‌ها و تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شده است و توانستیم جلسات متعددی در سطح منطقه و حتی کل کشور داشته باشیم که درنهایت پیشنهاد راه‌اندازی این رشته در دوره کارشناسی ارشد توسط این کلان‌منطقه گرفته شد.

دبیر کلان‌منطقه چهار آمایشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت راه‌اندازی رشته “بهداشت باروری و ناباروری” در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌های علوم پزشکی را تصویب کرده و منطقه چهار آمایشی در حال تدوین نهایی برنامه درسی این رشته است که امیدواریم به‌زودی اجرایی شود.

دکتر رفیعی در خصوص زمان‌بندی اجرای مأموریت‌های محوله وزارت بهداشت در راستای اجرای بسته‌های تحول آموزش نیز گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که وزارت بهداشت با قطب‌های آمایشی منعقد کرده است، یک مهلت یک‌ساله به‌تمامی قطب‌ها داده شد تا عملکرد آن‌ها در خصوص مأموریت‌های محول‌شده مورد ارزیابی قرار بگیرد که اگر قطبی عملکرد خوبی در این زمینه نداشته باشد، مأموریت از آن‌ها گرفته خواهد شد اما در حال حاضر این مهلت یک‌ساله به اتمام رسیده و وزارت بهداشت مجدداً به مدت یک سال دیگر آن را تمدید کرده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: منطقه آمایشی چهار توانسته بعد از تدوین برنامه استراتژیک مأموریت‌های ویژه خود، این برنامه را در مرحله عملیاتی قرار دهد و خوشبختانه برنامه عملیاتی نیز در حال حاضر تدوین شده است.

وی همچنین با اشاره به تحصیل حدود ۱۱ هزار دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه‌های قطب چهار آمایشی وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات “جامع و پیش‌کارورزی” و “امتحانات صلاحیت بالینی” رشته‌های علوم پزشکی کشور نیز به قطب چهار آمایشی وزارت بهداشت محول شده است و امتحانات فوق با مشارکت تمامی دانشگاه‌های درگیر برگزار می‌شود.

رفیعی با تأکید بر اینکه بخشی از آموزش‌های رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه جندی‌شاپور از ترم آینده به‌صورت مجازی ارائه خواهد شد، گفت: این برنامه در راستای مأموریت‌های مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه جندی‌شاپور پیگیری شد و بر اساس مجوز وزارت بهداشت که در آن اعلام کرده چهارهفدهم دروس رشته‌های علوم پزشکی در تمامی دوره‌ها می‌تواند به‌صورت مجازی ارائه شود، این مجازی‌سازی را از ترم آینده در دانشگاه جندی‌شاپور پیاده خواهیم کرد.

دبیر کلان‌منطقه آمایشی چهار وزارت بهداشت با بیان اینکه بازنگری برنامه‌های آموزشی رشته‌های علوم پزشکی از دیگر برنامه‌هایی است که در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور آغاز شده است، افزود: بر اساس آیین‌نامه دانشگاه‌ها می‌توانند ۲۰ درصد از محتوای رشته‌های آموزشی خود را بر اساس صلاحدید و تصویب در دانشگاه تدوین کرده و یا تغییر دهند که ما نیز در این راستا دبیرخانه‌ای تشکیل دادیم تا محتوای برنامه‌های آموزشی را مورد بازنگری قرار دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار