راه‌اندازی مرکز آموزش فنی ‌و حرفه‌ای نیشکر

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیشکر، گفت: هدف اصلی از راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای در صنایع، ارتقای مهارت و آموزش شاغلین است.

عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی یک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در صنعت نیشکر، اظهار کرد: بر اساس قانون در صنایع، صنوف و کارخانجات؛ مراکز جوار کارگاهی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود و هدف اصلی آن ارتقای مهارت شاغلین است.

وی با بیان اینکه با نظارت اداره‌کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای، آموزش‌های لازم ارائه و پس از آن آزمون برگزار می‌شود، افزود: اخیرا یک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بین کارگاهی با ظرفیت 300 نفر در شرکت نیشکر دعبل خزایی راه‌اندازی شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به هدف از راه‌اندازی مراکز مهارت‌آموزی در صنایع، ادامه داد: هدف اصلی از راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای در صنایع، ارتقای مهارت و آموزش شاغلین است. رشته‌هایی که در این مراکز آموزش داده می‌شوند، تخصصی و بر اساس نیاز صنایع هستند.

سواعدی در پایان با اشاره به موثر بودن آموزش در صنایع، گفت: این آموزش‌ها تاکنون در روند تولید، کاهش هزینه‌ها و مهارت‌افزایی شاغلین تاثیر مثبت داشته و در استان خوزستان حدود 14 مرکز آموزش فنی ‌و حرفه‌ای در صنایع و صنوف فعال هستند.

اخبار استان اخبار