راه‌اندازی مقطع ارشد مهارتی دانشگاه علمی کاربردی ازسال ۹۸

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

راه‌اندازی مقطع ارشد مهارتی دانشگاه علمی کاربردی ازسال ۹۸

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی کشور از راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد مهارتی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر امید در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه علمی‌کاربردی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: امروز برنامه اصلی این دانشگاه بر پایه ارتقای کیفی است و در صورتی که همه دانش‌آموختگان این دانشگاه به نیروهای متخصص تبدیل شوند ما به رسالت دانشگاه عمل کرده ایم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ضمن بیان اینکه در راستای رسالت علمی‌کاربردی ۷۰ درصد دروس این دانشگاه عملی باشد و باید این قضیه در دانشگاه تحقق یابد، خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ به بعد در مقطع کارشناسی ارشد رشته تأسیس خواهیم کرد، البته کارشناس ارشد مهارتی را در این دانشگاه خواهیم داشت و رشته‌های نظری شامل آن نمی‌شود.

وی افزود: رشته‌های نظری و شبه نظری دانشگاه محدود می‌شود و در مسیر مأموریت‌گرایی مراکز رشته‌های عملی و پرکاربرد را اضافه خواهیم کرد.

امید خاطرنشان کرد: در دنیا ۱۷ هزار شغل شناخته شده وجود دارد که برای آنها دوره مهارتی تعریف شده در حالیکه در کشور ما تنها ۳۰۰۰ شغل شناخته شده وجود دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: با شناخت این رشته‌های جدید و تربیت نیروی مهارتی در این رشته‌ها، شغل‌هایی زیادی برای نیروی انسانی به وجود می‌آید.

وی گفت: رشته‌های موردنیاز هر استان تعریف شود و دانشجو در آنها پذیرش و تربیت شود. ۵۰۰ پودمان در این دانشگاه داریم که می‌تواند به ۵۰۰۰ مورد برسد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه ایجاد مراکز رشد از برنامه‌های ماست که البته نیاز به حمایت مسئولین است، یادآور شد: مسئولین لرستان از مراکز علمی کاربردی حمایت کنند و رشته‌های موردنیاز استان را به ما معرفی کنند تا در آن زمینه‌ها رشته راه‌اندازی کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار