راه‌اندازی کارخانه قند شوش تا سال آینده

دسته ها: اخبار استان اخبار

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از تحویل و تحول قطعی کارخانه قند شوش خبر داد و گفت: کارخانه قند شوش تا سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

سید راضی نوری در حاشیه جلسه بررسی ظرفیت و وضعیت فعلی کارخانه قند شوش با اشاره به رفع مشکلات بازسازی این کارخانه قند اظهار کرد: سرانجام خواسته دیرینه مردم شوش به حقیقت پیوست و با تحویل و تحول کارخانه قند، بازسازی این کارخانه آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: این تحویل و تحول با همراهی مسئولان شهرستان و به‌ویژه دادگستری، از مدیریت تصفیه به هیئت حمایت از صنایع ورشکسته و از آن به سازمان گسترش و نوسازی صنایع انجام گرفت.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با با بیان اینکه مدیر تصفیه بر روند بازسازی و احیای کارخانه قند نظارت خواهد داشت افزود: پیش بینی می‌شود که سال آینده شاهد راه اندازی نهایی کارخانه قند شوش باشیم.

نوری ادامه داد: در این جلسه که نماینده استاندار نیز حضور داشت، طبق پیشنهاد و موافقت، بنا بر این شد که یک ستاد مشترک برای رفع مشکلات بازسازی و احیای این کارخانه تشکیل شود.

وی یادآور شد: این ستاد که متشکل از بانک کشاورزی، جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت استان است، در صورت نیاز کارخانه به تسهیلات، وارد عمل خواهد شد.

نوری در پایان با تشکر از مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری از جمله فرماندار شوش و دادگستری و دادستان این شهرستان بیان کرد: دولت در این ارتباط به ما قول تسهیلات بلاعوض داده که این باعث دلگرمی و سرعت در روند بازسازی این کارخانه است.

بیش از 10 سال از تعطیلی کارخانه قند و به دنبال آن بیکار شدن بیش از 600 نفر از اهالی منطقه شده است.

احیا و راه اندازی کارخانه قند شوش از مهمترین مطالبات مردم شهرستان شوش در طی چند سال گذشته است که به نظر می‌رسد به زودی محقق شود.

اخبار استان اخبار