راه اندازی سامانه تشخیص پایان نامه سرقتی در دانشگاه غیرانتفاعی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

راه اندازی سامانه تشخیص پایان نامه سرقتی در دانشگاه غیرانتفاعی

رئیس دانشگاه غیرانتفاعی از راه اندازی سامانه‌ای برای تشخیص پایان نامه‌های سرقتی خبر داد.

علی آهون‌منش رئیس دانشگاه غیرانتفاعی وموسسات غیردولتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دانشگاه‌های دولتی برای انجام طرح‌های پژوهشی ردیف بودجه‌ای جداگانه داشته و درهمین راستا با نهادهای مختلف تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده‌ایم که بودجه پژوهشی در اختیار دانشجویان قرار خواهند داد.

رئیس دانشگاه غیرانتفاعی و موسسات غیر دولتی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی به دلیل آنکه در یک مرکز آموزش غیردولتی تحصیل می کنند؛ هیچ بودجه‌ای از طرف دولت بابت طرح‌های پژوهشی به آنها اختصاص پیدا نمی‌کند، عنوان کرد: دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دلیل انجام کارهای پژوهشی از طرف دانشگاه غیرانتفاعی بودجه‌ای دریافت می کنند.
سلب فرصت مجدد ارائه پایان نامه برای دانشجویان متخلف

آهون‌منش تاکید کرد: در دانشگاه غیر انتفاعی نرم‌افزاری وجود دارد که موضوع پایان‌ نامه‌ها در این سامانه وارد می‌شود و قسمت‌های مشابه پایان‌نامه انتخاب شده به وسیله دانشجو نشان می‌دهد و اگر پایان نامه سرقتی باشد به سرعت این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی اظهار کرد: به تازگی مجلس قانونی را به تصویب رسانده است که اگر پایان‌ نامه‌ای در مراحل انجام دفاع و حتی پس از اخذ مدرک سرقتی تشخیص داده شود بر اساس همین قانون پایان‌ نامه مورد قبول واقع نشده و مدرک تحصیلی آن فرد از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

آهون‌منش یادآور شد: بر طبق قانون اگر پایان‌ نامه‌ای سرقتی تشخیص داده شود دیگر مهلتی برای ارائه پایان‌نامه جدید به فرد داده نمی‌شود و آن دانشجو باید دوباره در مقطع مورد نظر کنکور داده و در صورت قبولی در همان مقطع تحصیل کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار