راه اندازی سامانه جامع استعلام صحت مدارک تحصیلی در وزارت علوم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از راه اندازی سامانه جامع استعلام صحت مدارک تحصیلی در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره مجازات دارندگان مدارک جعلی، اظهار کرد: هر مدرکی با هر میزان از عدم صحت در تعلق داشتن به فرد و یا محتوی آن دریافت شود حتما بلااثر خواهد شد، یعنی لغو اعتبار مدرک صورت می‌گیرد.

او افزود: لغو اعتبار مدرک تبعات حقوقی و قانونی دارد و افراد در هر سطح، دوره و مقطع هرچه استفاده مادی و معنوی از این مدرک کرده باشند را از آنان پس خواهیم گرفت. طبق قانون مقابله با تقلب کسانی که منشا و عامل ایجاد این مدارک باشند به قوه قضائیه معرفی و با آنان برخورد جدی می شود، بنابراین وزارت علوم در این خصوص وظیفه لغو اعتبارات مدرک، حذف امتیازات و اعتباری که از طریق آن دریافت شده است را عملی خواهد کرد.

غلامی تصریح کرد: وزارت علوم در اجرای قانون مقابله با تقلب با مراکز و اشخاصی که این اقدامات را انجام می‌دهند برخورد می‌کند و اطلاع رسانی‌هایی را به مراکز قانونی انجام می‌دهد، همچنین همکاران ما در دانشگاه ها، استان ها، گروه‌های نظارت ارزیابی و مجموعه حراست‌ها ماموریت رصد افراد کلاهبردار را بر عهده دارند.

او ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت علوم برای مقابله با مدارک جعلی که در حال حاضر انجام می‌شود، این است که در حال تکمیل کردن یک سامانه جامع استعلام صحت مدارک تحصیلی هستیم که روی سامانه ملی خدمات دولت قرار می‌گیرد و هر دستگاه، سازمان و نهادی بعد از دریافت مدرک تحصیلی از افراد بلافاصله اطلاعات آن را به صورت بر خط در سامانه وارد کرده و بعد از دریافت استعلام صحت آن را هم از نظر تعلق به فرد و هم از لحاظ محتوی مدرک مانند لیسانس، فوق لیسانس و دکتری یا معدل و نوع دانشگاه تحصیل کرده فرد را دریافت کند که بخشی از آن قابل اجراست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار