راه اندازی ۱۲۴ صندوق کارآفرینی و اشتغالزایی به منظور حمایت از زنان روستایی خوزستانی

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از راه اندازی ۱۲۴ صندوق کارآفرینی و اشتغالزایی به منظورحمایت از زنان روستایی استان خبر داد.

 

علی کرد مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه یک چهارم جمعیت جهان را زنان روستایی تشکیل می‌دهند، گفت: ۱۲۴ صندوق کارآفرینی و اشتغالزایی به منظور حمایت از زنان روستایی در استان راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به زنان روستایی به منظور ایجاد اشتغال صورت گرفت، افزود: در روستا‌های استان  کارشناسان مسئول، زنان روستایی نیازمند حمایت را شناسایی کرده و آموزش‌هایی در زمینه اقتصادی، دامداری، کشاورزی و … به آن‌ها ارائه می‌کنند.

کرد با اشاره به اینکه ۱۳ باغچه در روستا‌های رامهرمز، ایذه، بهبهان، هفتکل، دزفول و شوش به منظور اشتغالزایی برای زنان روستایی راه اندازی شد، اظهار داشت: در این باغچه‌ها  بیشتر سبزی و صیفی کاشته شده و هزینه کامل آن بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: همچنین ۱۲ محصول گیاهان دارویی مانند: چای ترش در امیدیه و کارون، زعفران و به لیمو در ایذه و هفتکل، نعناع فلفلی در دزفول، شوید در بهبهان، همیشه بهار در رامهرمز و هفتکل نیز با حمایت سازمان جهاد کشاورزی بوسیله زنان روستایی کشت شد.

این مقام مسئول بیان کرد: کلاس‌های آموزشی در همه زمینه‌ها اعم از اقتصادی، دامداری و کشاورزی  بوسیله متخصصان سازمان جهاد کشاورزی برگزار می‌شود که در پایان کلاس‌ها، گواهینامه پایان دوره  نیز به شرکت کنندگان اهدا می‌شود.

علی کرد در پایان گفت: همه مراحل کار بوسیله مدیر کنترل کیفی پایش شده و سپس  آزمایش آب و خاک انجام  و محصول نهایی جهت  از بین بردن  باقیمانده آفات کش‌ها و فلزات سنگین به آزمایشگاه ارسال و در نهایت از طریق سامانه سرگانیک،  برند محصول گواهی شده صادر می‌شود و تمام هزینه بر عهده مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی است.

همایش روز جهانی زن روستایی دوشنبه ۲۸ مهر ماه بصورت ویدئو کنفرانس با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و معصومه ابتکار  و مسئولان استان‌ها  برگزار شد.

اخبار استان اخبار