رایزنی برای افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: سقف سن قبولی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان 22 سال است اما شنیده می‌شود که برای افزایش این سقف تا سن 24 سالگی، بحث‌هایی شده است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» در خصوص سن ورود به دانشگاه فرهنگیان سؤال پرسیده بودند؛ این افراد در پویش‌هایی مانند «چرا باید شرط سنی دانشگاه فرهنگیان 22 سال باشد در حالی که بسیار ناعادلانه است»، «تغییر شرایط سنی جذب دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان از ۲۲ به ۲۵ سال» و «شرایط سنی و نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم کنکور 99» خواستار افزایش سن برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان شدند.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر حداکثر سن قبولی در دانشگاه فرهنگیان 22 سال است یعنی وقتی فرد در 18 سالگی دیپلم گرفت، 4 سال فرصت دارد در کنکور برای رشته‌های دانشگاه فرهنگیان شرکت کند.

وی در خصوص درخواست تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس برای افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: در حال حاضر این موضوع مطرح است و شنیده می‌شود برای افزایش سن تا 24 سال رایزنی می‌کنند.

خنیفر ادامه داد: این موضوع توسط برخی نمایندگان مجلس، آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی در حال بررسی و رایزنی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار