رایزنی برای جذب ۴۲۰۰ نفر در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان/ ورود ۹۲۰۰ معلم جدید به مدارس در مهر امسال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رایزنی برای جذب ۴۲۰۰ نفر در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان/ ورود ۹۲۰۰ معلم جدید به مدارس در مهر امسال

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال تحصیلی جدید ۹۲۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس شدند و امسال از ۲۵ هزار ردیف استخدامی که اعلام کردیم ۴۲۰۰ ردیف جامانده هنوز داریم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مراسم رسمی استقبال از نودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان همزمان در ۹۸ پردیس و مرکز سراسر کشور در تربیت معلم نسیبه تهران برگزار شد.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در این مراسم ضمن تسلیت ایام محرم، شهادت امام حسین و یاران باوفایش و حادثه تروریستی اخیر در اهواز، به آغاز سال تحصیلی جدید دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تربیت معلم مدال افتخار ۲۰۷ ساله دارد و ۱۰۰ سالگی مراکز تربیت معلم را در کشور شاهد هستیم.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات بشر، هنر معلمی است و فراهنر است چرا که روح آدم‌ها را درگیر می‌کند.

خنیفر با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان در هفته معلم، افزود: یک احساس ملی به یک غفلت جدی در کشور ایجاد شده است و آن هم نسبت به معلم و تربیت معلم است.

وی با بیان اینکه تقویت معلم راه بالندگی کشور است، گفت: تقویت کمی و کیفی نظام آموزش و پرورش کشور، تکلیف ماست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: معلم خوب، یک شهر را به تلاطم در می‌آورد و آنقدر می‌تواند ذهن و بینش افراد را به تلاطم درآورد که کشور تکان بخورد.

وی با اشاره به اینکه معتقدم هنوز نظام آموزش عمومی بومی شده مخصوص به خود را پیدا نکردیم، گفت: در کشور ما شعار «ما می‌توانیم» مطرح شد و اگر خوب عمل شود، ما کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم.

خنیفر به نقش معلم در تربیت شهروند خوب اشاره کرد و افزود: باید به دانشگاه پاسخگوی نیاز و خلأ معلم تبدیل شویم.

وی به ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: ما نافی راه‌های موازی برای تکمیل معلم نیستیم اما حتما باید افراد جذب شده یک دوره یک ساله آموزشی را بگذرانند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: آرزوی ما این است که دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اول شود و در این مسیر تلاش خود را به کار بستیم.

وی ادامه داد: هیچ معلمی در جا نزده است و هیچوقت نظام آموزشی مانع تحصیل معلمان نشده است.

خنیفر افزود: در سال تحصیلی جدید ۹۲۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس شدند و امسال از ۲۵ هزار ردیف استخدامی که اعلام کردیم ۴۲۰۰ ردیف جامانده هنوز داریم.

وی با بیان اینکه از ۲۵ هزار ردیف استخدامی ۱۴ هزار نفر برای دوره ابتدایی است، گفت: از ۱۷ هزار نفر ردیف استخدامی ماده ۲۸، حدود ۱۲ هزار نفر جذب شدند و امیدواریم با هماهنگی سازمان سنجش، تکمیل ظرفیت ۴ هزار نفر باقیمانده انجام شود.

خنیفر با اشاره به فعالیت ۸۰۰ عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان، افزود: تقاضای ۴۰۰ هیأت علمی در سال تحصیلی جدید داریم چرا که در سال ۱۴۰۴ تعداد اعضای هیأت علمی به ۲۰۸۰ نفر برسد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان به ۱۲ ایراد به کتاب درسی در جلسه‌ای که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داشت، اشاره کرد و ادامه داد: موردی را در کتاب فارسی پسرم دیدم که خیلی تعجب کردم؛ در کتاب فارسی سال هفتم درسی است که مادر هر کاری می کند که پسرش به جبهه نرود و حتی شیرش را حرام می‌کند؛ ما خیلی ایثارگری داریم که می‌تواند در کتب درسی وارد شود و این نوع متن‌ در کتاب درسی اصلا درست نیست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار