رایزنی برای کسر از خدمت کارآفرینان مشمول سربازی

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

رایزنی برای کسر از خدمت کارآفرینان مشمول سربازی

معاونت ساماندهی امور جوانان با اشاره به طرح‌« سرباز ـ مهارت» و برگزاری جلسه مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه گفت: در این طرح نزدیک به ۲۱ نهاد درگیر هستند که امیدواریم در صورت انعقاد تفاهم نامه بتوانیم برای سمن‌های فعال در حوزه اشتغال و کارآفرینی امتیازاتی مانند کسر از خدمت و سربازی امریه را اجرا کنیم.
به گزارش ایسنا، محمد مهدی تندگویان که در نشست صمیمانه دیدار وزیر ورزش و جوانان و سازمان‌های مردم نهاد استانهای ایلام و فارس صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه سازمان‌های مردم نهاد عدم شناخت نهادها و دستگاهای دولتی و غیردولتی درباره فعالیت آنهاست افزود: این مساله مربوط به تفاهم‌های حوزه مدیریت است. در حوزه معرفی تشکل ها مشکلاتی وجود دارد که باعث می شود کسی از عملکرد آنها مطلع نباشد. ایجاد تفاهم با سایر نهادها می تواند تاحدی این مشکل را برطرف کند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه این معاونت در حال امضای تفاهم نامه‌ای برای صدور شناسه سمن‌ها با وزیر کشور است تصریح کرد: بخشی از مسائل حقوقی سمن ها نیز به این شکل برطرف خواهد شد.
تندگویان در ادامه از انجام مکاتبات با استانداری‌ها برای تعیین تکلیف املاک معاونت جوانان خبر داد و اظهار کرد: طی مکاتبات وزیر ورزش و جوانان با استانداری ها در حال شناسایی آنها و مشخص کردن وضعیت آنها هستیم.
وی در خصوص لایحه تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در بحث جدایی معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان، سمن ها می توانند با مطالبه گری از نمایندگان مجلس استان خود نظر آنها را نسبت به این لایحه مثبت کنند.
تندگویان با اشاره به اینکه در خصوص نحوه استفاده و اداره خانه های جوانان هنوز دستورالعملی وجود ندارد افزود: شورای معاونین وزارت خانه با حضور معاونت جوانان، معاونت حقوقی و پارلمانی و معاونت پشتیبانی در حال تدوین این دستورالعمل هستند.
وی با تاکید بر اینکه خانه‌های جوان، محل هماهنگی سمن ها هستند و مکانی برای استقرار آنها تلقی نمی شوند اضافه کرد: از آنجایی که ممکن است تعداد سمن ها در سالهای آتی چند برابر شود نمی‌توان سمن ها را در آنها مستقر کرد.
تندگویان در پایان تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش در خصوص تدوین سرفصل های درسی مربوط به حوزه جوانان، ازدواج و وحدت رویه در این خصوص در حال انجام است.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار