ربودن پسر صاحبخانه برای اخاذی 200 هزار دلاری

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم، سینا پسر سیزده ساله تهرانی عصر پانزدهم بهمن امسال مثل همیشه راهی باشگاه ورزشی شد و بعد از تمرین در حال بازگشت به خانه بود که ناگهان یک خودروی پرشیا راهش را سد کرد و دو مرد از آن پیاده شده و او را به زور داخل خودرو انداختند. با صدای فریادهای پسر نوجوان، چند نفر از هم باشگاهی هایش متوجه ماجرا شده و به سمت خودروی پرشیا رفتند تا دوستشان را نجات دهند، اما موفق نشدند و آدم ربایان سینا را با خود بردند.

دو نفر از دوستان سینا سپس خود را به خانه او رسانده و ماجرا را به خانواده اش اطلاع دادند. پدر و مادر سینا، نگران راهی پلیس آگاهی شده و شکایتی را مطرح کردند که با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله تحقیقات برای دستگیری آدم ربایان آغاز شد. دوستان سینا به افسر پرونده گفتند، آدم ربایان سرنشینان یک خودروی پرشیا بودند که دو نفر از آنها به نظر می رسید افغان باشند و راننده هم صورت خود را پوشانده بود.

این در حالی بود که کارآگاهان با آموزش به خانواده شاکی از آنها خواستند اگر آدم ربا ها برای دریافت پول تماس گرفتند، برای پرداخت با آنها قرار بگذارند. هنوز ساعتی از ماجرای این آدم ربایی نگذشته بود که اولین تماس آدم رباها با خانواده سینا برقرار شد و آنها برای رهایی وی یکصد هزار دلار درخواست و عنوان کردند در تماس بعدی محل تحویل آن را اطلاع می دهند. پدر سینا برای تهیه این پول از آنها چهار روز فرصت خواست و بعد تلفن مرد آدم ربا قطع شد.

درخواست 200 هزار دلاری آدم ربا

پدر سینا بعد از تماس مرد آدم ربا به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد آنها پول خواسته اند. با دریافت این اطلاعات، تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد تا این که روز بعد مرد آدم ربا با خانواده سینا دوباره تماس گرفت و این بار پس از پخش کردن صدای سینا، مبلغ مورد نظر را به 200 هزار دلار افزایش داد.

کارآگاهان با اطلاع از دومین خواسته مرد آدم ربا، با آموزش به پدر سینا از او خواستد در هر مکانی که آدم ربا اعلام می کند، حاضر شود. سرانجام با گذشت شش شبانه روز از وقوع این آدم ربایی، شامگاه بیستم بهمن مرد آدم ربا برای آخرین بار با شاکی تماس گرفت و از او خواست دلارها را در ساکی بگذارد و به حوالی جاده امامزاده هاشم در جاده هراز بیاید.

دستگیری 2 آدم ربا در محل قرار

در این مرحله کارآگاهان با دستور سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران و با هماهنگی قضایی محسن مدیر روستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی برای دستگیری آدم ربا ها به جاده هراز اعزام شدند. آنها با زیر نظر گرفتن محل متوجه شدند یک خودروی پرشیا در محل قرار متوقف شده و دو مرد داخل آن نشسته اند.

یکی از سرنشینان پرشیا با مشاهده پدر سینا پیاده شد تا به سمت وی بیاید که ماموران در عملیات غافلگیرانه مرد افغان و همدست ایرانی او را دستگیر کردند. پدر سینا با مشاهده یکی از آدم ربایان او را شناخت و اعلام کرد وی صمد نام دارد و پنج سال مستاجرش بوده است.

با دستگیری و انتقال این دو آدم ربا به پلیس آگاهی، آنها اعتراف کردند پسر نوجوان نزد همدست دیگرشان است و او از سینا در ویلایی که در شهرستان محمودآباد استان مازندران اجاره کرده اند، مراقبت می کند.

رهایی گروگان در ویلا

در حالی که تحقیقات از متهمان ادامه داشت، تیم تحقیق به اسارتگاه پسر نوجوان اعزام و ساعتی بعد با محاصره خانه مورد نظر وارد ویلا شده و با دستگیری سومین آدم ربا که مردی افغان بود، موفق شدند سینا را که شش روز در مخفیگاه آنها زندانی بود، نجات دهند. با انتقال مرد آدم ربا و نوجوان نجات یافته به پلیس آگاهی، او تحویل خانواده اش شد.

صمد، طراح این آدم ربایی گفت: در پنج سالی که مستاجر شاکی بودم، متوجه شدم وضع مالی خوبی دارد و اگر روزی پسرش ربوده شود، حاضر به پرداخت مبالغ زیادی برای آزادی اش است. بنابراین چند ماه پیش نقشه ربودن پسر او راطراحی کردم و موضوع را با مرد افغان که با من در امور ساختمانی کار می کرد، در میان گذاشتم که او نیز ماجرا را به یکی از دوستان افغانش گفت و سه نفری برای اجرای نقشه مان وارد عمل شدیم.

وی ادامه داد: یک هفته رفت و آمد سینا از خانه به مدرسه و باشگاه ورزشی اش را زیر نظر داشتیم تا این که عصر روز حادثه، خودروی یکی از اقوامم را امانت گرفتم و با دو همدستم مقابل باشگاه ورزشی رفتیم. برای این که شناسایی نشوم، چهره ام را پوشاندم و بعد از تعقیب سینا، همدستانم او را به زور داخل خودرو انداختند و وی را به مخفیگاهمان بردیم. قرار بود پس از اخاذی 200 هزار دلاری از خانواده وی، به هر کدام از همدستانم یکصد میلیون تومان پول بپردازم که آنها با این وعده با من همراه شدند. گمان می کردیم یکشبه با این آدم ربایی پولدار می شویم که در اخاذی ناکام ماندیم.

با اعتراف متهم، دو همدست دیگر وی نیز گفته هایش را تائید و به همدستی با وی در اجرای این نقشه اعتراف کردند.

با صدور قرار قانونی برای سه آدم ربا، آنها در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

اخبار