ربیعی:آموزش در محیط کار واقعی در اولویت طرح های اشتغال است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ربیعی:آموزش در محیط کار واقعی در اولویت طرح های اشتغال است

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بخشی از برنامه های اشتغال سال 97 در تداوم طرح های سال 96 خواهد بود، گفت: آموزش در محیط کار واقعی در اولویت طرح های اشتغال است.

«علی ربیعی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به این که در نشست های متعدد با حضور رئیس جمهوری برنامه های اشتغالزای دولت ارائه و در خصوص آن ها بحث و بررسی صورت گرفته است، افزود : بخشی از این طرح های اشتغالزا مربوط به سیاست های بازار کار و مبتنی بر حمایت از تولید در بخش های کشاورزی، صنایع دستی، بنگاه های کوچک و خرد، گردشگری و سلامت، صنایع خلاق، فرهنگ و هنر است.
وی اظهار داشت:برای هر یک از حوزه های یاد شده، هدف گذاری های مشخص مبتنی بر بازار شغل صورت گرفته است و هریک سهم مشخص را به خود اختصاص خواهند داد.
ربیعی با تاکید بر صنوف مختلف اضافه کرد :آموزش در محیط کار واقعی و کارورزی برای فارغ التحصیلان به عنوان دو طرح مهم اشتغال در دستور کار قراردارد.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : با توجه به محدودیت منابع، تاکنون حدود 27 هزار نفر از طریق کارورزی مشغول به کارشده اند؛ در طرح آموزش در محیط کار واقعی نیز با پوشش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پیش بینی می شود که نظیر طرح کارورزی 70 درصد افراد تحت پوشش، پس از پایان دوره شاغل شوند.
وی تاکید کرد: در هر دو بخش یاد شده، کارت های مهارت پس از دوره ارائه می شود و سعی بر این است که در صورت تمایل طرفین مشوق های بیمه ای نیز شامل این طرح شود، همچنین سیاست ماندگاری در بنگاه ها به عنوان یک استراتژی دنبال می شود.
ربیعی اعلام کرد: در این چارچوب، صنوف می توانند با افرادی که سابقه بیمه ای نداشته اند، مذاکره کنند و آنان را تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار دهند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: مشوق های بیمه کارفرمایی نیز به افرادی که نیروی کار جدید استخدام می کنند، تعلق می گیرد که معادل حدود 330 هزار تومان ماهانه برای هر اشتغال جدید است.
ربیعی گفت : رقمی معادل 370 هزار تومان به منظور یارانه دستمزد برای به کارگیری افراد شغل اولی در مناطق با بیکاری بالاتر از میانگین کشوری برای اجرا در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد : همچنین با توجه به برنامه دولت برای اصلاح حمل و نقل و محیط زیست و بافت های فرسوده در حوزه ساختمان، برش اشتغال این برنامه ها نیز با همکاری دستگاه های ذیربط بررسی شده است و با توجه به اینکه تحرک در این بخش در حدود 40رسته شغل اصلی نیز ایجاد خواهد کرد که انتظار داریم در بخش حمل و نقل عمومی علاوه بر بهینه و نوسازی سوخت به تثبیت شغل و افزایش نیروی کار نیز دست پیدا کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد که در بودجه سال 97 منابع خوبی برای بخش های ذکرشده در نظر گرفته شود.
ربیعی گفت: در کشورهایی که دوران سنگین رکود را پشت سرگذاشته اند حدود 1.2 تولید ناخالص داخلی برای سیاست های اشتغالی در نظر گرفته شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار