ربیعی خبر داد: توزیع نخستین سبد حمایت غذایی در سال 96 از فردا در سراسر کشور

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

ربیعی خبر داد: توزیع نخستین سبد حمایت غذایی در سال 96 از فردا در سراسر کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان نخستین سبد حمایت غذایی در سال 96 از فردا توزیع می شود.

علی ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن عرض تبریک ورود به ماه مبارک رمضان و آرزوی کسب فیض برای هموطنان اظهار کرد: امسال سبد حمایت غذایی ماه مبارک رمضان را با 220 میلیارد تومان پوشش دادیم.

وی افزود: خانوارهایی که تحت پوشش قرار می‌گیرند سه میلیون و 888 هزار و 574 خانوار هستند که با بعد خانوار تقریبا بیش از 10 میلیون نفر می شوند. علاوه بر آن زنان باردار و کودکان دارای سوء تغذیه نیز از قبل شناسایی شده اند که آنها در این پوشش حمایتی قرار می گیرند .

وزیر کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از آنجایی که در ماه مبارک رمضان قرار داریم و مصرف بیشتر به سمت پروتئین است کالاهای درنظر گرفته شده شامل گوشت قرمز، گوشت سفید ، روغن ، برنج ، خرما، حبوبات و سایر کالاهای مصرفی ماه مبارک است که هرکسی می تواند از هریک از اقلام به هر مقداری که می خواهد خرید کند .

ربیعی افزود: تنوع نیز وجود دارد و افراد می توانند به فروشگاه هایی که قبلا در سایت اعلام شده مراجعه کنند و با اختیار خود می توانند نه یک بار بلکه چند بار خرید خود را انجام دهند . مطالعه ای انجام شده که نشان می دهد معمولا خرید ها در سه ماه انجام می شود و سه ماه نیز فرصت دارند .

به گفته وی برای خانوارهای یک نفره حدود 30 هزار تومان ، دونفره 60 هزار تومان خانوار های 3 نفره به بالا به ازای هر نفر 10 هزار تومان افزوده می‌شود که در نهایت تا سقف 120 هزار تومان کالا دریافت خواهند کرد .

ربیعی با اشاره به اینکه توزیع این اولین سبد حمایت غذایی ماه مبارک رمضان است که مطابق سیاست هایی که در گذشته داشته ایم آن را گسترش خواهیم داد گفت: روز گذشته جلسه ای درکمیسیون تخصصی شورای عالی رفاه برگزار کردیم و یکی از مباحث ما این بود که جمعیت تحت پوشش سبد حمایت غذایی را مقداری تجدید نظر کنیم و بیشتر به سمت هزار روز اول زندگی برویم و اگر بتوانیم همین جمعیت فعلی را با یک سری جمعیت جدید شاید درمقاطع خاص نیازمند سبد غذایی باشند را هم پوشش دهیم برای آینده ارائه سبد غذایی گسترش این چنینی نیز خواهد داشت .

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار