ربیعی: پرداخت تسهیلات اشتغالی فقرزدا در دستور کار دولت است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ربیعی: پرداخت تسهیلات اشتغالی فقرزدا در دستور کار دولت است

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات اشتغالی در روستاها با بهره های ۴،۶،۸ و ۱۰ درصد در دستور کار است گفت:اجرای طرح اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی با هدف فقرزدایی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه دولت برای فقرزدایی در کشور به توجه دولت برای مبارزه با فقر درمان در چهار سال و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: در برخی از استان های حاشیه نشین و دورافتاده در چهار سال به اندازه پنجاه سال خدمات درمانی داشتیم.

وی تاکید کرد : یکی از اهداف دولت توسعه اجتماعی است و خوشبختانه دولت در برنامه ششم توسعه برخلاف برنامه چهارم و پنجم، بحث توسعه اجتماعی را مورد توجه قرار داد. توسعه به مثابه نشاط و شادی، افزایش امید در جامعه از مسئولیت های وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح سفر استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان کرمان تصریح کرد : با کمک بهزیستی یک مرکز مشاوره در استان کرمان برای کاهش تنش های روانی افتتاح کردیم . سلامت روانی و اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین علت تاسیس مراکز مشاوره را دنبال کردیم. تاسیس مرکزی برای ترک اعتیاد از دیگر دستاوردهای سفربه استان کرمان بود که دکترربیعی به آن اشاره کرد.

وی یاد آورشد : در راستای افزایش نشاط و امید تاسیس سینما و ورزشگاه را مورد توجه قرار دادیم و امروز 5 ورزشگاه با وام بانک توسعه تعاون افتتاح شد. شهرهای کوچک نیاز به تفریح دارند و اینها بخش بزرگی از توسعه اجتماعی را دنبال می کند.

وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی در ادامه به برنامه دولت برای مبارزه با فقر درمان اشاره کرد و گفت: امروز مطلبی با عنوان «چهار بزرگ تر از پنجاه» را عنوان کردم و مفهوم آن این است که در برخی از استان های حاشیه نشین و دورافتاده مثل سیستان و بلوچستان یا کردستان و … به مبارزه با فقر درمان پرداختیم و در واقع در چهار سال به اندازه پنجاه سال خدمات درمانی داشتیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با فقر درمان را دنبال کردیم گفت: برخی از هزینه های درمان در درمان است و مواردی به دسترسی به خدمات درمانی بازمی گردد که با بردن به سمت حاشیه نشینی آن را دنبال کردیم. استراتژی ما بردن خدمات به سمت حاشیه نشینی و شهرهای دور افتاده است.

ربیعی طرح اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی در استان کرمان را یکی دیگر از دستاوردهای سفر به استان کرمان عنوان کرد و گفت : بخشی از برنامه ها در اشتغال های خرد و فقر زدا بود. اجرای طرح اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی که با هدف فقرزدایی انجام می شود ضمن توانمند سازی خانواده هایی روستایی نقش مهمی در تقویت معیشت و اشتغال پایدار این خانواده را به دنبال دارد . در حوزه اشتغال با همکاری بانک ها از منابع اشتغال فراگیر جهت دهی می کنیم. چهار پروژه در بحث اشتغال روستایی با بهره، 4، 6، 8 و 10درصد و در اشتغال فراگیر نیز تسهیلاتی با بهره 2، 4 و 8 درصدی ارائه می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار