رتبه اول ایرانی ها در جراحی بینی

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

رئیس پنجمین کنگره بین المللی انجمن راینولوژی ایران، شایع ترین عمل زیبایی در کشورمان را جراحی بینی دانست و گفت: بر همین اساس، ایران رتبه اول جراحی زیبایی بینی در دنیا را دارد.

دکتر ابراهیم رزم پا، علت شیوع زیاد جراحی پلاستیک در ایران را فرم آناتومی خاص بینی ایرانی ها، بالا بودن کیفیت اعمال جراحی زیبایی، سطح بالای دانش پزشکان و جراحان این رشته و هزینه پایین آن نسبت به سایر کشورها عنوان کرد و افزود: یکی از دلایل اصلی آناتومی بینی نژاد ایرانی ها است که با کشورهای اروپایی تفاوت دارد و به همین دلیل ایرانی ها بیشتر از سایر کشورها کاندید انجام جراحی زیبایی بینی هستند.

وی ادامه داد: به دلیل بالا بودن کیفیت این اعمال جراحی و هزینه پایین آن علاوه بر ایرانی های داخل کشور، متقاضیان زیادی از کشورهای مختلف به ویژه آمریکا، کانادا، اروپا و کشورهای عربی و همسایه برای انجام این اعمال جراحی به ایران مراجعه می کنند.

رزم پا خاطرنشان کرد: متقاضیان خارجی انجام اعمال جراحی زیبایی به ویژه بینی در ایران نیز، جزء آمار جراحی های پلاستیک در ایران محاسبه شده و در افزایش آمار این جراحی ها و قرار گرفتن ایران در مقام اول کشورهای دنیا در زمینه جراحی بینی تاثیرگذار هستند.

رئیس پنجمین کنگره بین المللی انجمن راینولوژی ایران از برگزاری این کنگره با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی حوزه راینولوژی و بیماری های سروگردن از ۲۲ تا ۲۴ مهرماه در مرکز همایش های بین المللی رازی در تهران خبر داد و گفت: علاوه بر سخنرانان داخلی، یازده مهمان خارجی از کشورهای آمریکا، آلمان، انگلیس، سوئد، مصر و ایتالیا در مورد موضوعات مختلف مرتبط با علم راینولوژی به ایراد سخنرانی می پردازند.

به گزارش مهر، رزم پا هدف از برگزاری این کنگره و کارگاه های آموزشی ضمن آن را افزایش آگاهی پزشکان در مورد پیشرفته های صورت گرفته در سطح دنیا در زمینه علم راینولوژی و تبادل اطلاعات بین متخصصان این رشته عنوان کرد.

به گفته وی، اقدامات زیبایی سروگردن، اختلالات خواب، بیماری های ناحیه بینی و سینوس در اطفال، نقش سیستم ایمنی در بیماری های سروگردن و نانومدیسین ازجمله محورهای این کنگره است که در مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

رزم پا، برگزاری ۱۶ پنل را از دیگر برنامه های این کنگره عنوان کرد و گفت: این پنل ها در طول سه روز برگزاری کنگره در مورد موضوعاتی همچون بیماری های بینی و سینوس، راینوپلاستی، اقدامات زیبایی سروگردن، اختلالات سیستم ایمنی، اختلالات خواب و نانوتکنولوژی برگزار می شود.

اخبار سلامت اخبار