رشته‌های عملی با درس‌های تئوری تدریس می‌شود/ دوره‌های کارورزی راه نجات فارغ‌التحصیلان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رشته‌های عملی با درس‌های تئوری تدریس می‌شود/ دوره‌های کارورزی راه نجات فارغ‌التحصیلان

عضو کمیسیون آموزش مجلس گذراندن دوره‌های کارورزی راه نجات فارغ‌التحصیلان رشته‌های عملی دانست و گفت: با این وجود نبود اراده در مسئولان تنها پازل گمشده بیکاری جوانان است.

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص وضعیت بیکاری فارغ التحصیلان گفت: اگرچه فارغ‌التحصیلان رشته علوم انسانی نسبت به رشته‌های دیگر بیشترین درصد بیکاری را به خود اختصاص داده‌اند اما رشته‌های دیگر نیز به دلایل مختلف همچون نداشتن مهارت کافی و ندیدن آموزش مکفی در دانشگاه‌ها، توانایی ورود به بازار کار را ندارند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جوانان در رشته‌هایIT نیز مانند بسیاری دیگری از رشته‌های عملی و فنی فاقد توانمندی لازم هستند در حالی که با وجود فضای مجازی امکان گسترد‌ه‌ای برای کارآفرینی برای آن‌ها وجود دارد، ضمن آنکه دانشجویان بسیاری، این رشته‌های به ظاهری عملی را کاملا تئوری پشت سر گذاشته‌اند.

گذراندن دوره‌های کارورزی راه نجات فارغ‌التحصیلان رشته‌های عملی

وی با تاکید بر اینکه گذراندن دوره‌های کارورزی در کارخانه‌ها و موسسات مرتبط در مدت زمان مشخص همچون پزشکان می‌تواند بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های عملی را از ناتوانی نجات داده و وارد بازار کار کند، افزود: بازنگری در واحدهای درسی دانشگاه‌ها، تقویت واحدهای عملی و افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه از جمله مواردی است که بارها مطرح شده و همگان به آنگاه هستند اما کسی نمی‌داند قرار است کی اجرایی شود؟

داشتن اراده در مسئولان برای ریشه‌کن کردن بیکاری تنها پازل گمشده بیکاری جوانان است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه قوه‌ی مجریه باید بازنگری به موضوع را دستور دهد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز وارد موضوع شود، اضافه کرد: داشتن اراده در مسئولان برای ریشه‌کن کردن بیکاری تنها پازل گمشده بیکاری جوانان است چراکه ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در ابعاد مختلف در کشور وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز با تشکیل کمیته مهارتی به دنبال کمک به این موضوع است و جنبه نظارتی و تقنینی خود را دنبال می‌کند، گفت: همیشه تلاش کرده نقیصه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کاهش پیدا کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار