رشته های جدید دانشگاهی در حوزه خانواده ایجاد شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل دفتر مشاوره روانشناختی بهزیستی کشور با بیان اینکه نگاه تخصص محور در زمینه خانواده کمتروجود دارد، گفت: در حوزه خانواده رشته های جدید دانشگاهی باید در دانشگاه ها ایجاد شود.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میرمحمد صادقی صبح شنبه در مراسم رونمایی از برنامه کنترل و کاهش طلاق در استان با آغاز به کار طرح آماز اظهار کرد: از 37 سال گذشته استراتژی جهانی به سمت آموزش های قبل از ازدواج تغییر مسیر داده است.
وی با بیان اینکه افراد قبل از ازدواج انگیزه بیشتر و تاثیرگذارتری در حوزه آموزش ها و مشاوره ها دارند، افزود: در سازمان بهزیستی کشور از اوایل دهه 80 برنامه آموزش های قبل از ازدواج طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه پژوهش های بسیار زیادی در حوزه اثربخشی آموزش های قبل از ازدواج در کشور انجام شده است، گفت: در حال حاضر پژوهش ملی مربوط به مقایسه افراد آموزش دیده با دیگر افراد در حال اجرا است و امیدواریم طی یک سال آینده نتایج خوبی از این پژوهش اعلام شود.
مدیرکل دفتر مشاوره روانشناختی بهزیستی کشور ادامه داد: پژوهش های جهانی نشان می دهد آموزش قبل از ازدواج در بدترین حالت 30 درصد موجب کاعش طلاق ها می شود.
وی با بیان اینکه کلید طلایی کاهش طلاق آموزش های قبل از ازدواج است، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر در مرحله بحران طلاق در کشور هستیم که این مهم نیازمند برنامه های خاص و ویژه ای است.
وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق به دلیل پیچیدگی های اجتماعی طلاق باید اجرا شود، عنوان کرد: موضوع طلاق علی رغم اینکه آسیب های اجتماعی زیادی در پی دارد اما صرفا یک آسیب اجتماعی نیست.
وی با بیان اینکه شیوه نگاه و بینش افراد جامعه به مسئله طلاق بسیار مهم است، افزود: قوه قضاییه افراد را قبل از طلاق به مراکز مشاوره ارجاع می دهد که این حرکتی مهم و مثبتی در جهت کاهش طلاق است.
صادقی با اشاره به اینکه جامعه روان شناسی نیاز به ارتقا علم و تغییر بینش خود در حوزه ازدواج دارند، گفت: باید در راستای کاهش و کنترل طلاق از آخرین مبانی علمی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه ازدواج صرفا امری عاطفی، اقتصادی و فرهنگی نیست، اظهار داشت: ازدواج امر پیچیده ای است که نباید نگاه ساده انگارانه ای نسبت به آن داشت.
وی با اشاره به اینکه همه مردم جامعه باید نگاه خود را در حوزه ازدواج ارتقاء دهند، افزود: استفاده از ابزارهای روان شناختی در جهت سلامت خانواده حرکتی با اهمیت است.
مدیرکل دفتر مشاوره روانشناختی بهزیستی کشور با بیان اینکه نگاه علمی محض در راستای کنترل و کاهش طلاق ها بی نتیجه خواهد بود، گفت: کسی که در چند راه ازدواج قرار می گیرد باید نگاه چندگانه ای نیز به این امر داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه هر آن چه در حوزه آموزش و مشاوره هزینه شود بسیار با ارزش است، بیان کرد: در حوزه خانواده رشته های جدید دانشگاهی باید در دانشگاه ها ایجاد شود.
صادقی با بیان اینکه در ایران نگاه تخصص محور کمتر دیده می شود، افزود: اگر وارد حوزه آموزش و مشاوره می شویم یقینا وارد یکی از حوزه های مهم کاهش طلاق شده ایم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار