رشد 200 درصدی وام شهریه برای سال تحصیلی جدید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

محمد فرهادی وزیر علوم با اشاره به بیش از چهارمیلیون و 800 هزار دانشجو درکشور گفت: از این تعداد حدود 100هزار نفر آنها درمقطع دکتری و حدود 200 هزار، دانشجویان کارشناسی ارشد هستند که از طریق صندوق رفاه دانشجویی تسهیلات و وامهای مختلفی در اختیارشان گذاشته می شود.

وی اعلام کرد: میزان تسهیلات و وامهای دانشجویی در سال تحصیلی 95-94 به میزان 110 درصد نسبت به سال قبل، رشد داشته؛ بعنوان مثال وام دکتری با رشد 400 درصدی و وام شهریه با رشد 200 درصدی روبه رو بوده است.

وزیر علوم با بیان اینکه درآمدهای صندوق رفاه در سال 94 نسبت به سال 93 حدود 78 درصد بیشتر بوده، عنوان کرد: این صندوق دراصل 320 میلیارد تومان درآمد داشت که بخشی از این درآمدها بدهی های فارغ التحصیلان (از 30 سال قبل) بوده، لذا با تمهیدات تشویقی بسیاری از این بدهی ها تسویه و کمک بزرگی به صندوق رفاه شد.

ذخیره استراتژیک صندوق رفاه 100 میلیارد تومان در سال 94 و 95 اضافه شده، فرهادی دراین باره یادآور شد: این ذخیره پشتوانه ای است برای اقدامات و تسهیلاتی که صندوق در اختیار دانشجویان می گذارد، البته از طریق نهادهای عمومی و خیرین هم حدود 40 میلیارد تومان برای پرداخت وام و تسهیلات رفاهی به دانشجویان (عمدتا برای دانشجویان مناطق محروم و کم بضاعت) ظرفیت سازی شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار