رفع ابهام از منابع رشته مدیریت اجرایی در آزمون ارشد ۹۶

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ورودی های «رشته مدیریت اجرایی» در دروس خود در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ شرکت می کنند.
ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برخی اصلاحات در مواد آزمون و رشته‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ به ویژه «رشته مدیریت اجرایی» گفت: رشته «مدیریت اجرایی» توسط شورای برنامه ریزی وزارت علوم و شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی به «مدیریت کسب و کار و امور شهری» تبدیل شده است.
وی ادامه داد: لذا داوطلبانی که قصد داشتند، در رشته مدیریت اجرایی ادامه تحصیل دهند، بعد از این باید در رشته «مدیریت کسب و کار و امور شهری» ادامه تحصیل بدهند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نکته این است، داوطلبانی که لیسانس «مدیریت اجرایی» داشتند، باید مواد امتحانی «مدیریت کسب و کار» در آزمون شرکت می کردند، داوطلبان نیز به این مساله معترض بودند.
وی ادامه داد: برای همین اعلام کردیم، «مدیریت اجرایی ها» دروسی را امتحان بدهند که سال گذشته برای رشته خودشان امتحان می دادند، در نتیجه داوطلبان برای آزمون دو مجموعه می توانند انتخاب کنند.
خدایی تصریح کرد: داوطلبانی که لیسانس «مدیریت کسب کار» دارند، می توانند در مجموعه ریاضی و دو تا سه درسی را که مشخص شده امتحان بدهند، افرادی که دارای «لیسانس مدیریت اجرایی» هستند، مجموعه دیگری را در آزمون شرکت کنند.
خدایی خاطرنشان کرد: ظرفیت نیز به نسبت داوطلبان توزیع می شود تا حق هیچ داوطلبی ضایع نشود بازگرداندن «رشته مدیریت اجرایی» درحوزه اختیارات سازمان سنجش آموزش کشور نیست چون این رشته در دانشگاه ها ارایه نمی شود.
وی افزود: منتهی آنچه که به سازمان سنجش آموزش کشور مرتبط می شود و ما توانستیم با هماهنگی شورای برنامه ریزی آموزش عالی جمع بندی کنیم، این بود که اعلام کردیم، ورودی های «رشته مدیریت اجرایی» دروس خود را امتحان دهند و نمی خواهد، دروس «رشته مدیریت کسب و کار» که به ریاضی مربوط می شود را بخوانند و امتحان دهند، در واقع اختیاری شد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: سعی کردیم در ورودی ها حق کسی ضایع نشود و داوطلبان دروسی را امتحان ندهند که نخوانده اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار