رفع مشکل بنگاه‌ها و تثبیت اشتغال در دستور کار دولت است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رفع مشکل بنگاه‌ها و تثبیت اشتغال در دستور کار دولت است

محسنی بندپی تاکید کرد: امسال علاوه بر ایجاد اشتغال جدید، به رفع مشکل بنگاه های اقتصادی و تثبیت مشاغل موجود خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، آئین رونمایی از برنامه های نو آورانه به منظور اجرایی شدن برنامه های اشتغال فارغ التحصیل دانشگاهی و بانوان و امضای تفاهم نامه برنامه های اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان برنامه و بودجه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که اشتغال به عنوان مهمترین مسئله دولت مطرح است، گفت: در ایران سالانه ۵۰۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی وارد بازار کار می شود.

وی افزود: از پاییز ۹۳ تا زمستان ۹۶ سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شد. در این ۷ فصل دولت تقریباً دو میلیون و ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. به این معنا که برای ۷۰ درصد جمعیت فعال، زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

محسنی بندپی با اشاره به برنامه های دولت در سال ۹۷ گفت: برای سال جاری باید بتوانیم شغل ایجاد کنیم. در این راستا در کنار اشتغال فراگیری که در نظر گرفته ایم، تا امروز بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برای ۳۳ هزار طرح قرارداد منعقد کرده ایم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تثبیت اشتغال را از دیگر برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود، حفظ اشتغال برای جلوگیری از رکود بنگاه های اقتصادی، کارساز خواهد بود.

محسنی بندپی تاکید کرد: در واقع علاوه بر ایجاد اشتغال جدید، به رفع مشکل بنگاه های اقتصادی و تثبیت مشاغل موجود خواهیم پرداخت.

بر اساس این گزارش دو تفاهم نامه جداگانه امروز شنبه ٢٤ شهریور با موضوع «ایجاد فرصت های شغلی جدید در سال ۱۳۹۷» و «برنامه های افزایش اشتغال نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص» در سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهوری، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، مرتضی شهیدزاده رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد.

این تفاهم نامه ها با هدف افزایش مهارت و اشتغال پذیری جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی و تسهیل در جذب و به کارگیری جوانان در بنگاه های اقتصادی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار