رفع موانع بیمه‌ کسب و کارهای نوپا/دریافت تسهیلات از تامین اجتماعی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رفع موانع بیمه‌ کسب و کارهای نوپا/دریافت تسهیلات از تامین اجتماعی

دو وزارتخانه ارتباطات و کار برای رفع موانع بیمه‌ای کسب وکارهای نوپا توافق کردند. براین اساس سازمان تامین اجتماعی پس از تصویب دولت، تسهیلاتی برای این کسب وکارها درنظر خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از توافق با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع موانع بیمه ای بر سر راه فعالیت استارتاپها و شرکتهای نوپا خبر داد.

در این زمینه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار ربیعی با اشاره به تفاهم صورت گرفته اظهار داشت: قرار شد تمام موارد بیمه‌ای چون نحوه رسیدگی، مشوق ها و معافیت های بیمه ای در این تفاهم نامه گنجانده شود و هماهنگی برای رفع موانع این نوع از کسب و کارهای نوپا صورت گیرد.

وزیر کار به برنامه ریزی برای رفع مشکلات و موانع پیش روی کسب و کارهای نوپا اشاره کرد و گفت: موانع درحال برطرف شدن است اما چون کار جدیدی است و کارهای جدید معمولا با ساختارهای اجرایی موجود همخوانی ندارند از این‌رو باید در روش اجرا، هماهنگی هایی صورت گیرد.

وی در مورد رفع مشکلات مالیاتی نیز توضیح داد: با توجه به توافق این دو وزارتخانه، باید از طریق مجلس یا دولت شمول معافیت های مالیاتی خدمات مولد را برای این نوع از کسب وکارها گسترش دهیم تا مالیات صفر برای آنها درنظر گرفته شود.

در این زمینه وزیر ارتباطات نیز در توئیتر نوشت: در جلسه ای با وزیر کار برای رفع موانع بیمه ای کسب و کارهای نوپا از طریق طرح کارآفرین به راهکار اجرایی رسیدیم. براین اساس سازمان تامین اجتماعی پس از تصویب دولت، تسهیلاتی برای این کسب وکارها درنظر خواهد گرفت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار