رفع چالش طرح خدمات پزشکی با بومی پذیری/ ۱۰هزار هیات علمی کم داریم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رفع چالش طرح خدمات پزشکی با بومی پذیری/ ۱۰هزار هیات علمی کم داریم

وزیر بهداشت گفت: ما در مورد پذیرش نیروهای بومی مطابق قانون مجلس در رشته ها و مقاطع مختلف عمل می‌کنیم‌ و امیدواریم با این کار میزان طرح اجباری خدمات قانونی پزشکان را به حداقل برسانیم‌.

دکتر سیدحسن هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره قانون ۳۰ درصد پذیرش بومی مصوبه مجلس و تاثیر آن بر پذیرش دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: ما در مورد پذیرش نیروهای بومی در رشته ها و مقاطع مختلف مطابق قانون مجلس عمل می‌کنیم‌ و امیدواریم که در این مسیر بتوانیم در آینده تعداد ماه و سال‌های طرح اجباری خدمات قانونی پزشکان را به حداقل برسانیم‌.

وی افزود: این کار موجب می شود از موقعی که این نیروها وارد بازار کار می شوند گشایشی برای علاقمندان رشته پزشکی ایجاد شود تا از این حالت که اکنون بر خلاف میل شان و به اجبار اعزام می شوند، کاسته شود.

وزیر بهداشت درباره تعامل با سازمان های برنامه و بودجه و امور استخدامی در دولت دوازدهم در زمینه جذب هیات علمی پزشکی به مهر گفت: ما تلاش خود را برای رفع کمبود می کنیم. در حال حاضر تعداد ۱۰ هزار نفر اعضای هیات علمی کم داریم و از سازمان برنامه بودجه و سازمان امور استخدامی مطالبه کرده ایم اما کاستی و محدودیت هایی که این سازمان ها از نظر منابع دارند را هم متوجه هستیم.

وی یادآور شد: در دولت یازدهم ۳ هزار نفر توانستیم به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها اضافه کنیم البته تا استانداردهای مورد قبول ما و سازمان برنامه و بودجه فاصله زیادی وجود دارد.

هاشمی در زمینه جذب هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: ردیف‌های جذب هیات علمی معمولا به دانشگاه های کم برخوردار داده می شود اما مشوقی که در نظر گرفتیم این است که حداقل ۳۰ درصد از ظرفیت دانشگاه‌های بزرگ‌ به اعضای هیأت علمی تعلق می گیرد که حداقل ۱۵ سال در دانشگاه‌های کم‌برخوردار فعالیت کرده‌ باشند و مابقی آن را می توانند بدون شرکت در فراخوان و رقابت با دیگران وارد دانشگاه های مراکز قطب شوند.

وی افزود: این افراد در سال های بعدی خدمت شان می توانند با توجه به شرایط زندگی خود ۱۵ سال بقیه را در دانشگاه های بزرگ سپری کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار