رفع کمبود معلم در خوزستان با افزایش پذیرش دانشگاه فرهنگیان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

استاندار خوزستان گفت: دانشگاه فرهنگیان استان توسعه بسیار مطلوبی داشته و با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو، مشکل کمبود معلم در خوزستان رفع خواهد شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طی ۳ سال اخیر، دانشگاه فرهنگیان استان توسعه بسیار مطلوبی داشته و تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل از ۲۳۰ نفر به ۶ هزار نفر افزایش یافته است.

او به انعقاد تفاهم نامه‌ای که طی هفته‌های گذشته صورت گرفت، اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهم نامه، ظرفیت پذیرش دانشگاه افزایش می‌یابد در سال تحصیلی پیش رو نیز ۵ هزار دانشجوی دیگر به دانشجویان این دانشگاه اضافه خواهد شد.

شریعتی اظهار داشت: درحال حاضر برنامه ریزی‌ها برای پذیرش تعداد دانشجویان درحال تدوین است و در صورتیکه این افزایش ظرفیت و پذیرش محقق گردد، مشکلات زیرساختی رفع می‌شود و طی ۲ الی ۳ سال آینده کمبود معلم در استان خوزستان نخواهیم داشت یا به حداقل خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان تصریح کرد: طی سال‌های اخیر، با مشکل کمبود معلم مواجه شدیم، اما اقدام موثری در این رابطه انجام نشد، البته با تلاش همه و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بزودی شاهد رفع مشکلات خواهیم بود و دانش آموزان با آرامش به ادامه تحصیل می‌پردازند و از آموزش‌های با کیفیت بهره‌مند خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار