رقابت استقلال و سپاهان برای صدرنشینی موقت

دسته ها: اخبار

هفته بیست و دوم از رقابتهای لیگ برتر بعد از ۱۵ روز وقفه به خاطر حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، از روز جمعه آغاز می‌شود که در غیاب نمایندگان کشورمان در این رقابتها، استقلال در خانه به فکر صدرنشینی ۴۸ ساعته است.

آبی‌پوشان در آخرین دیدار از روز نخست دیدارهای این هفته، در خانه میزبان نفت مسجدسلیمان هستند.

نفت یکی از سه تیم قعرنشین لیگ که پس از پشت سرگذاشتن نوسانات مالی، برای سپری کردن بحران نتیجه‌گیری قصد دارند در تهران کارهای بزرگی را رقم بزنند.

اگر آنها در تهران امتیازی از دست بدهند، جایگاه خود را در بین فانوس بدستان تحکیم می‌کنند اما بردن استقلال در تهران، شاگردان مکوندی را به آرامش رسانده و به آینده امیدوار خواهد کرد.

استقلالی‌ها هم که پس از ۳ برد متوالی در لیگ، هفته پیش در تبریز با ارائه یک بازی پرانتقاد به تساوی رضایت دادند و از صدرنشین باز ماندند، در تهران این فرصت را دارند که با پیروزی مقابل نفت، حداقل به مدت ۴۸ ساعت بالاتر از دیگر نفت لیگ، در رده نخست قرار بگیرد.

سپاهان هم رقیب اصلی استقلال در این روز است زیرا در صورت پیروزی در انزلی و از دست دادن امتیاز توسط استقلال در تهران، این تیم صدرنشین خواهد شد البته سپاهان کار سخت‌تری دارد زیرا باید در خانه ملوان به میدان برود، تیمی که با هدایت فیروز کریمی در 3 هفته گذشته پیروز شده و از قعرجدول به رده یازدهم صعود کرده و نمی‌خواهد با از دست دادن امتیاز در این بازی، به رده‌های پائین‌تر باز گردد.

با توجه به اینکه استقلال و سپاهان از نظر امتیاز و تفاضل گل با همدیگر برابر هستند، تیمی که در بازی این هفته با تفاضل گل بهتر برنده شوند، صدرنشین موقت می‌شود، آنهم برابر تیم‌هایی که برای نجات از قعر، تنها به فکر رسیدن به پیروزی هستند.

در مشهد هم تیم پدیده میزبان استقلال خوزستان است. پدیده به خاطر نتایج نامطلوب اخیرش، به قعر جدول نزدیک‌تر شده و اگر در این بازی ببازد، وارد شش ضلعی قعرنشینان می‌شود اما آبی‌پوشان خوزستان هم برای خروج از این شش ضلعی، به چیزی جز پیروزی در خانه حریف فکر نمی‌کند.

صبای قم در دیگر بازی این روز میزبان راه‌آهن قعرنشین است. صبا که روزهای بدون بردی را در نیم فصل دوم سپری می‌کند، اگر به این روند خود ادامه دهد، بزودی به قعرنشینان نزدیک‌ می‌شود.

راه‌آهن هم تیمی است که پس از 6 شکست متوالی، با حضور فرهاد کاظمی بالاخره پیروز شد و با آمدن علیرضا رحیمی به عنوان مدیرعامل، به فکر فرار از قعرجدول است. با توجه به اینکه اختلاف قعرنشین با تیم یازدهم که ملوان باشد، تنها دو امتیاز است، راه‌آهن با کسب پیروزی در قم، شانس فرار از مثلث فانوس بدستان را دارد.

دیدار ذوب‌آهن اصفهان با سایپا البرز هم یک بازی جذاب در میانه میدان است، نبرد تیم‌های ششم و هفتم جدول که برنده آن رده ششم را بدست آورده و خود را به 5 تیم بالای جدول نزدیک‌تر خواهد کرد البته کاوه رضایی مهاجم جوان ذوب‌آهن که در نیم فصل از سایپا به این تیم اصفهانی آمده است هم انگیزه بالایی دارد تا توانایی‌های خود را در نبرد یحیی گل‌محمدی و مجید جلالی به نمایش بگذارد.

برنامه دیدارهای هفته بیست و دوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های برتر به شرح زیر است:

جمعه – پانزدهم اسفندماه
* پدیده مشهد – استقلال خوزستان، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه ثامن مشهد
* صبای قم – راه‌آهن تهران، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* ملوان بندرانزلی – سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه تختی انزلی
* ذوب‌آهن اصفهان – سایپا البرز، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* استقلال تهران – نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی

یکشنبه – هفدهم اسفندماه
* نفت تهران – گسترش فولادتبریز، ساعت ۱۶، ورزشگاه تختی تهران
* تراکتورسازی تبریز – پرسپولیس تهران، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* فولاد خوزستان – پیکان تهران، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز

جدول آقای گل لیگ:
۱۴ گل: لوسیانو ادینهو (تراکتورسازی)

۱۱ گل: سجاد شهباززاده (استقلال)

۸ گل: محمدرضا خلعتبری (سپاهان)

۷ گل: امید ابراهیمی (استقلال)، سروش رفیعی (فولاد) و مهدی شریفی (سپاهان)

۶ گل: رضا عنایتی (پدیده – استقلال)، محسن دلیر (تراکتورسازی)، سامان نریمان جهان (تراکتورسازی)، محسن یوسفی (ملوان) و مسعود حسن‌زاده (ذوب‌آهن)

۵ گل: امیرارسلان مطهری، لئوناردو پادوانی و غلامرضا رضایی (نفت تهران)، مارکو اورلیو آیوبل و ایوب کلانتری (صبای قم)، میلاد میداوودی و حامد شیری (سایپا)، محمد قاضی و آلویز نانگ (فولاد)، سیدمهدی سیدصالحی و میثم مجیدی (استقلال خوزستان) و محمد عباس‌زاده (پرسپولیس)

جدول رده‌بندی لیگ برتر

(مهر)

اخبار