رقابت بیش از 7 هزار کارآموز در آزمون مهارت فنی و حرفه ای

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رقابت بیش از 7 هزار کارآموز در آزمون مهارت فنی و حرفه ای

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت خوزستان از رقابت بیش از 7 هزار کارآموز در آزمون تعیین صلاحیت مهارت فنی و حرفه ای استان خبر داد.

محمد عنایتی راد، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری دومین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای پايان دوره كارآموزان بخش های دولتی، آموزشگاه های آزاد، تفاهم نامه و صنعت ساختمان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در سال 1397 بیان داشت: در این این آزمون 7 هزار و 641 نفر با هم به رقابت پرداختند.

وی در ادامه تصریح کرد: از این تعداد 5 هزار و 608 نفر در آزمون هماهنگ و تفاهم نامه شرکت کردند که از تعداد مذکور 2 هزار و 611 نفر زن و 2 هزار و 997 نفر مرد بودند.

عنایتی راد اذعان داشت: تعداد 2 هزار و 33 نفر در آزمون صنعت ساختمان و در آزمون تفاهم نامه نیز تعداد 21 نفر شرکت کردند.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت خوزستان در ادامه افزود: در این مرحله از آزمون 291 حرفه مهارتی در 26 حوزه آزمونی مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای قرار گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: در آزمون پايان دوره های آموزش فنی و حرفه ای بخش های دولتی و خصوصی در حرفه هایی از زیر مجموعه رشته‌های فناوری اطلاعات، صنايع جوش، عمران، امور مالی و بازرگانی، تاسيسات، اتومكانيك، برق، صنايع دستی و غیره اجرا و آزمون صنعت ساختمان در حرفه های آرماتوربند، اسکلت ساز، برق ساختمان، سنگ کار، نقشه برداری، لوله کشی، نقاشی ساختمان، کاشی کاری وکچ کاری اجرا گردید.

محمد عنایتی راد گفت: آزمون هر حرفه شامل 2 مرحله كتبی و عملی است كه داوطلبان پس از شرکت در آزمون كتبی و كسب نمره قبولی براساس برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی اداره سنجش استان برای شركت در آزمون عملی باید به حوزه های تعيين شده مراجعه نمايند.

وی اظهار داشت: شركت كنندگان در صورت کسب نمره قبولی در آزمون كتبی و موفقيت در آزمون عملی، موفق به اخذ گواهينامه مهارتی خواهند شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار