رقابت هزار نفر در ۵ آزمون علوم پزشکی/ آغاز توزیع کارت از ۳ مرداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری ۵ آزمون علوم پزشکی در پنجم مردادماه گفت: بیش از هزار و صد نفر در آزمون های دندانپزشکی، داروسازی و علوم آزمایشگاهی شرکت کردند.

دکتر محمدحسین پورکاظمی گفت: هفتمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی، سی امین دوره آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور، چهارمین دوره آزمون ارتقای دانش آموختگان کارشناسی وکارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور، سیزدهمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور و اولین دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) علوم آزمایشگاهی همگی پنجشنبه پنجم مرداد برگزار می شود.

وی با اشاره به آمار ثبت نام در هر یک از این آزمون ها گفت: در اولین دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) علوم آزمایشگاهی ۴۳۷ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۶ نفر زن و ۳۵۱ نفر مرد هستند. آزمون در دانشگاه علوم پزشکی ایران در روز پنجشنبه ۵ مرداد برگزار می شود.

پورکاظمی خاطرنشان کرد: در هفتمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی تعداد ۳۵۰ نفر شامل ۱۵۹ نفر زن و ۱۹۱ نفر مرد و در سی امین دوره آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور تعداد ۷۷ نفر شامل ۲۹ نفر زن و ۴۸ نفر مرد ثبت نام کردند که آزمون این گروه نیز در دانشگاه علوم پزشکی ایران و پنجم مرداد ۹۶ برگزار می شود.

وی یادآور شد: چهارمین دوره آزمون ارتقای دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور نیز با حضور ۱۲۵ داوطلب برگزار می شود که از این تعداد ۷۵ نفر زن و ۵۰ نفر مرد هستند. همچنین در سیزدهمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور نیز ۱۴۶ داوطلب شرکت می کنند که از این تعداد ۸۷ نفر زن و ۵۹ نفر مرد هستند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: تمام این آزمون ها ۹ صبح روز پنجشنبه پنجم مردادماه ۹۶ در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود و داوطلبان می توانند در روزهای سوم و چهارم مردادماه با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

به گزارش مهر، هفتمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور در رشته دندانپزشکی عمومی بر اساس دستورالعمل اجرایی آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور در رشته دندانپزشکی عمومی ۵ مرداد ماه ۹۶ برگزار می شود.

پس از آزمون مرحله نظری اسامی قبول شدگان در سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد. قبول شدگان در مرحله نظری آزمون، جهت شرکت در مرحله عملی آزمون به یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تهران یا شهید بهشتی معرفی خواهند شد.

سی امین دوره آزمون جایابی دانش آموختگان رشته دندانپزشکی خارج از کشور نیز مختص افرادی است که توسط مرکز خدمات آموزشی به دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی معرفی شده باشند، واجد شرایط ثبت نام و مجاز به شرکت در آزمون جایابی هستند (ورودی های پیش از اگوست ۲۰۰۹).

در آزمون، نمره منفی اعمال نمی شود. داوطلبان دانش آموخته از دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت، باید ۶۰ درصد نمره کل آزمون را کسب کنند و پس از آزمون نمره و رتبه کسب شده داوطلبان از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی www.sanjeshp.ir اعلام خواهد شد.

چهارمین دوره آزمون ارتقای دانش آموختگان کارشناسی وکارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور به دکتری عمومی داروسازی بر اساس مصوبه پنجاه و یکمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ۲۵ خرداد ۹۳ فقط مختص دانش آموختگانی است که قبل از آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده و مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد آن ها مورد ارزشیابی و تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

شرایط قبولی و ادامه تحصیل شامل کسب حد نصاب ۶۰ درصد نمره کل آزمون و پرداخت شهریه مطابق تعرفه و مقررات دانشگاه محل تحصیل است.

همچنین سیزدهمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور برای دانش آموختگانی است که در هنگام شروع به تحصیل، دانشگاه محل تحصیل آنها در لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت بوده اند.

دانش آموختگان دانشگاههایی که در لیست دانشگاههای مورد تائید وزارت بهداشت نیستند (به شرط آن که تاریخ شروع به تحصیل آنان پیش از آگوست سال ۲۰۰۹ باشد)، با توجه به نمره کسب شده در کمیسیون ارزشیابی رشته داروسازی، در خصوص آنان تصمیم گیری خواهد شد.

دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) علوم آزمایشگاهی برای اولین بار در راستای اجرای آئین نامه نحوه اجرای تبصره ۲ ماده ۴ قانون اصلاح برخی از مواد قانون مربوط به مقررات دوره پزشکی، دارویی و مواد خوراکی مصوب سال ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار