روابط عمومی یکی از 5 شغل پر استرس دنیا در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

روابط عمومی یکی از 5 شغل پر استرس دنیا در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: امیدوارم با استقرار دولت جدید شاهد حمایت‌های بیشتری از روابط عمومی‌ها باشیم چرا که مأموریت‌های فراوانی به آنها داده می‌شود و اقدامات این حوزه در حال تغییز از شیوه‌های سنتی به شیوه‌های مدرن است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، سومین همایش و جشن روز ملی روابط عمومی صبح امروز در تالار وحدت با حضور مدیران و کارشناسان این حوزه برگزار شد.
سید شهاب سید محسنی رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: 3 سال است که در همین روز و در تالار وحدت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را گرامی می‌داریم البته به دلیل در پیش بودن انتخابات از ما تقاضا شده بود که این همایش به زمان دیگری موکول شود اما ما تلاش کردیم تا خلف وعده‌ای در برگزاری این همایش نداشته باشیم ضمن اینکه همگان می‌دانند که 11 سال است که در ایران روز ملی روابط عمومی به صورت ویژه گرامی داشته می‌شود.
وی با اشاره به تعریف جدید روابط عمومی که از سوی انجمن متخصصان روابط عمومی صورت گرفته افزود: با همفکری اساتید این حوزه تعریف جدید از روابط عمومی مبنی بر اینکه روابط عمومی علم و فنی است که همزمان با علم و تکنولوژی جهان پیش می‌رود و کارکردها اقدامات و مأموریت‌هایی که به آن محول می‌شود، است.
سید محسنی اظهارداشت: تدوین منشور اخلاقی، شیوه‌نامه چگونگی انتصاب مدیران روابط عمومی، برگزاری یازدهمین جشنواره ملی روابط عمومی، انتشار 2 کتاب گزارش نویسی در روابط عمومی و همچنین راهنمای نگارش و ویرایش صفحات وب بخشی از اقدامات و عملکرد انجمن متخصصان روابط عمومی در سال 95 بوده است.
وی در توضیح بیشتر اقدامات این انجمن در سال گذشته خاطرنشان کرد: در تیرماه سال گذشته دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌ها با رویکرد نشر الکترونیک و پیش‌بینی تولید کتاب‌ها و کارگاه‌های تخصصی برگزار شد.
رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: از اینکه برخی مدیران روابط عمومی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نامزد شده‌اند، استقبال می‌کنیم و آن را به فال نیک می‌گیریم.
وی تأکید کرد: امیدواریم با استقرار دولت جدید حمایت‌های بیشتری از روابط عمومی‌ها داشته باشد ضمن اینکه این روابط عمومی‌ها به دلیل ماموریت‌های فراوان در حال تغییر اقداماتشان از شیوه‌های سنتی به مدرن است به همین دلیل نیازمند پشتیبانی‌های بیشتری هستند.
سید محسنی با اشاره به تولید پیام‌های انگیزشی و اثربخش از سوی روابط عمومی‌ها افزود: روابط عمومی‌ها باید با مخاطبان خود ارتباط بیشتری پیدا کرده و بتوانند بر روی افکار آنها اثربخشی لازم را داشته باشند.
رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی تصریح کرد: در سال 2016 و 2017 روابط عمومی به عنوان 5 شغل پر استرس دنیا معرفی شده است که این امر نشان دهنده حساسیت بالای این کار و اهمیت فعالیت‌های آنهاست.
وی در پایان با اشاره به بررسی پیش‌نویس قانون جامع روابط عمومی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم در سال جاری قانون جامع روابط عمومی تصویب شود چرا که در حال حاضر روابط‌ عمومی‌ها دچار مشکلات زیادی از لحاظ ساختاری، نیروی انسانی، ردیف اعتباری و جایگاه سازمانی هستند به همین دلیل به نظر می‌رسد که روابط عمومی‌ها در حال حاضر نمی‌توانند در قالب ساختار قوی قرار گرفته و ایفای نقش کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار