روش‌های جدید استخدام معلم در مدارس/ دیپلمه‌ها جذب آموزش و پرورش می‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

روش‌های جدید استخدام معلم در مدارس/ دیپلمه‌ها جذب آموزش و پرورش می‌شوند

رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش از طرحی جدید برای بهره‌گیری از دیپلمه‌های آموزش دیده جهت رفع کمبود نیروی خبر داد.
اسفندیار چهاربند رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره روش‌های تأمین نیروی انسانی با توجه به کمبود نیرو در این وزارتخانه اظهار کرد: طرحی در نظر گرفتیم که بر اساس آن دانش‌آموزان پس از اخذ دیپلم به فعالیت در آموزش و پرورش بپردازند.

وی ادامه داد: برای مناطق محروم که بیشترین میزان کمبود نیرو را دارند جذب از دوره کارشناسی موفق نبود، همچنین طرح تعهد دبیری هم به دلیل چهار ساله بودن فرآیندی دیر بازده است، بنابراین باید از روش‌های دیگری بهره بگیریم.

چهاربند تصریح کرد: در نظر داریم از طرح 2+2 استفاده کنیم که بر اساس آن از خروجی دیپلم بهره گرفته و افراد را پس از گذراندن یک دوره 2 ساله فار غ‌التحصیل می‌کنیم تا امکان فعالیت در حرفه معلمی را داشته باشند بعد از این دوره مجددا دوره 2ساله‌ای برای آن‌ها در نظر می‌گیریم که به منزله کارشناسی ناپیوسته محسوب می‌شود در واقع روند اجرای این طرح مانند فارغ‌التحصیلان دوره کاردانی به کارشناسی خواهد بود.

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دوره 2 ساله دوم برای معلمانی که از این طریق جذب می‌شوند بعد از سه الی پنج سال اشتغال به حرفه معلمی خواهد بود، گفت: از طریق این فرآیند کمبود نیروی انسانی در مناطق محروم سریع‌تر رفع می شود.

وی درباره ضمانت اجرایی این طرح برای سال آینده گفت: اکنون دانشگاه فرهنگیان برای اجرای چنین طرحی اعلام آمادگی کرده است و آموزش و پرورش هم در حال رایزنی بوده تا از این طریق استخدام نیروی انسانی را در دستور کار قرار دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار