رونق تولید و اشتغال در روستا‌های اندیمشک

دسته ها: اخبار استان اخبار

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: تحول در زیرساخت‌های روستایی علاوه بر رونق تولید و اشتغال موجب توسعه سایر بخش‌ها می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اهداف ما هم افزایی و بررسی راهکار‌ها برای رفع مشکلات روستایی و توسعه زیرساخت‌ها در این مناطق است و تحول در زیرساخت‌های روستایی علاوه بر رونق تولید و اشتغال موجب توسعه سایر بخش‌ها می‌شود.

او افزود: شرایط جامعه متفاوت شده و توسعه روستا‌ها مستلزم برخورداری از ایده‌های نو و برنامه‌های متناسب با شرایط موجود است و اقدامات زیادی در زمینه‌های عمرانی، گردشگری و اشتغال انجام شده است.

حسنوند با بیان اینکه به دنبال تقویت زیرساخت‌های روستا‌ها هستیم که با تحقق بیشتر این اهداف، روستا‌ها در ابعاد مختلف توانمند و مولد می‌شوند، ادامه داد: باید از اعتبارات خارج از استان برای توسعه روستا‌ها و رفع مشکلات روستایی استفاده شود و در این راستا باید پیگیری فرا استانی داشته باشیم.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده و شورا‌ها مکمل هم هستند و باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای رفع چالش‌ها و مطالبات مردم استفاده کنیم و بخش الوار گرمسیری باید به قطب تولید میوه‌های مختلف تبدیل شود و برای این موضوع باید برنامه ریزی کرد و این شهرستان در زمینه گردشگری، کشاورزی، دامپروری و سایر حوزه‌ها توانایی‌های شاخصی دارد که باید با تغییر نگرش از این استعداد‌ها برای رونق تولید و اشتغال استفاده کرد.

این مقام مسئول گفت: قرار گرفتن در جاده شمال جنوب فرصت‌های گردشگری خوبی در شهرستان اندیمشک ایجاد کرده است و با سرمایه اندک می‌توان فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد و بوم گردی را در این شهرستان تقویت کرد و  نیازسنجی مناطق باید کارشناسی شده باشد تا در توزیع اعتبارات مشکلات اساسی مناطق دیده شوند و باید از فرصت سرمایه گذاری برای پیشبرد امور استفاده شود.

پیمان جهانگیری فرماندار شهرستان اندیمشک نیز گفت: اقدامات بزرگی در بخش‌های مختلف در مناطق مرکزی و الوار گرمسیری در زمینه گازرسانی، آبرسانی، مخابرات و سایر حوزه‌ها با همکاری نماینده شهرستان انجام شده است و این روند با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان و ترغیب آن‌ها به تولید و ایجاد فرصت شغلی در روستا‌ها ادامه دارد.

او با بیان اینکه روستا‌ها پشتوانه شهر‌ها هستند و تقویت آن‌ها سبب تسریع در توسعه شهر‌ها می‌شود افزود: برای توسعه فرصت‌های گردشگری روستا‌های شهرستان اهتمام ویژه می‌شود و برنامه ریزی برای رفع مشکلات و نیاز‌های روستا‌ها انجام شده ضمن اینکه موضوع توسعه فضای سبز و درختکاری در روستا‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

جهانگیری اشتغال را زیربنای رفع بسیاری از مشکلات دانست و تصریح کرد: باید در زمینه توسعه اشتغالزایی از همدلی موجود در شهرستان استفاده کرد.

اخبار استان اخبار