رونق کسب و کارهای اینترنتی در کرونا

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

یک کارشناس حوزه کار معتقد است کسب و کارهایی که در دوران کرونا برای فروش محصولات خود به فضای اینترنت روی آورده اند  به شرط کسب مجوزهای لازم از دولت و جلب اعتماد مردم موفقتر خواهند بود.

حمید حاج اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر ضرورت شکل گیری دولت الکترونیک در کشور اظهار کرد: تمام دنیا سالهای سال است که از دانش و تکنولوژی های روز استفاده می کند و ما نباید از آن عقب بمانیم. برای آنکه کارها در کشور سریعتر، مطمئن تر و دقیق تر انجام شود حتما باید از ابزارهای نوین استفاده کنیم و به سمت الکترونیکی کردن خدمات برویم.

گسترش فضای مجازی در دوران کرونا

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه انتظار این بود که در دوران کرونا از فضای مجازی و اینترنت بیشتر استفاده شود، گفت:دولت باید حمایتهای بیشتری در این زمینه صورت دهد و ضمانتهای لازم را برای اعتمادسازی مردم در استفاده از اینترنت برای خرید و فروش فراهم کند، چرا که علیرغم نبود زیرساختهای لازم کسب و کارهای اینترنتی در این دوران رونق گرفته و مردم برای بهداشت و سلامت خود از این ابزار استفاده می کنند.

به اعتقاد حاج اسماعیلی کسب و کارهایی که برای عرضه و فروش محصولات خود به فضای اینترنت روی آورده اند در آینده موفق تر خواهند بود به شرط آنکه بتوانند مجوزهای لازم را از دولت کسب و اعتماد مردم را جلب کنند.

لزوم نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی

این کارشناس حوزه کار با تاکید بر نظارت بر کسب و کارهای مجازی گفت: اگر سیستم نظارت بر کسب و کارهای مجازی و اینترنتی را فعال نکنیم هم مردم و هم این نوع کسب و کارها آسیب می بینند چون برای فعالیت باید مجاری قانونی و حقوق مصرف کنندگان رعایت شود و بر کیفیت و مرغوبیت کالاها و رعایت قیمتها نظارت صورت گیرد.

کاهش هزینه و ظرفیت سازی اشتغال با الکترونیکی شدن خدمات

وی خاطرنشان کرد:با توجه به نقاط قوت کسب و کارهای اینترنتی و تکلیف دولتها به توسعه خدمات الکترونیکی دسترسی ها به چنین خدماتی باید سریع و آسان و ارزان باشد و از فضای فیزیکی و حضوری به سمت فضای مجازی حرکت کنیم.

به گفته این کارشناس حوزه کار الکترونیکی شدن خدمات، هزینه ها را کاهش می دهد و با فرصتی که در این زمینه به وجود می آید ظرفیتهای اشتغال کشور توسعه می یابد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار