زمان برگزاری آزمونهای روانشناسی و مشاوره به تاخیر افتاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

زمان برگزاری آزمونهای روانشناسی و مشاوره به تاخیر افتاد

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور از برگزاری آزمونهای علمی- حرفه‌ای روانشناسی و مشاوره در تیرماه خبر داد و گفت: مقرر بود که آزمون‌های علمی- حرفه‌ای برای داوطلبان رشته‌های غیرمرتبط نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار شود، اما با توجه به بحران سیل اخیر و درخواست داوطلبان استان‌های سیل‌زده این آزمون‌ها چهاردهم تیرماه برگزار می‌شود.
محمد حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه براساس مصوبه شورای مرکزی، پروانه اشتغال روان‌شناسی و مشاوره برای ورودی‌های بهمن سال ۹۳ به بعد با پیشینه غیر مرتبط به افرادی اعطاء می‌شود که در مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری فارغ التحصیل شده باشند، افزود: ورودی‌های رشته روان‌شناسی و مشاوره با رشته‌های غیرمرتبط قبل از بهمن سال ۹۳ باید برای دریافت پروانه اشتغال خود در آزمون‌های علمی-حرفه‌ای شرکت و درصورت قبولی و بعد از گذراندن مصاحبه‌های تخصصی، پروانه خود را دریافت کنند.
وی با اشاره به زمان برگزاری آزمون‌های علمی-حرفه‌ای روان‌شناسی و مشاوره در سال ۹۸ گفت: سال گذشته مقرر شد که در سال ۹۸ این آزمونها نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار شود، اما با توجه به اینکه طی یک ماه اخیر بحران سیل چندین استان کشور را درگیر کرد و زمان برگزاری همه آزمون‌ها به تاخیر افتاد، به درخواست داوطلبان استان‌های سیل‌زده، زمان برگزاری آزمون‌های سازمان نظام روان‌شناسی نیز با 1.5 ماه تاخیر برگزار می شود.
رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در پاسخ به این سوال که چرا آزمون‌های روان‌شناسی و مشاوره در یک زمان مشخص برگزار نمی‌شود؟ پاسخ داد: این آزمون‌ها در چند دوره برگزار شده و هر کسی که تاکنون علاقه‌مند به شرکت در این آزمون‌ها بوده، شرکت کرده است، لذا ممکن است امسال آخرین دوره برگزاری این آزمونها باشد، مگر اینکه شورای مرکزی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره مصوبه جدیدی صادر کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار