زمان برگزاری آزمون مجازی مهارت آموزان ماده 28 اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: آزمون مجازی مهارت آموزان ماده 28 روز جمعه 21 آذر امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در شبکه خبر از ضرورت برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان ماده 28 سخن گفت و افزود: افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی سال 98 و بازماندگان دوره های قبلی مهارت آموزی در آزمون اصلح با دارا بودن مدارک مختلف از دانشگاه های معتبر کشور، به منظور برخورداری از مهارت های لازم معلمی برای حضور و نحوه تدریس در کلاس های درس، همچنین نحوه تعامل و ارتباط با دانش آموزان، اولیا و همکاران، در ابتدا باید با حضور در کلاس های آموزشی دانشگاه فرهنگیان، در قالب دو پودمان با مدت زمان 650 تا 700 ساعت مهارت و آموزش لازم را توسط استادان مجرب در این دانشگاه کسب کنند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، در ادامه برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان را فعالیتی مهم برای آگاهی و دستیابی به میزان اطلاعات و آموزش های کسب شده مهارت آموزان و اندازه گیری دانش تربیت محتوایی مهارت آموزان بعد از گذراندن دو پودمان ذکر و تصریح کرد: مهارت آموزان به منظور دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه ای مندرج در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش و زیرنظام تربیت معلم منابع انسانی این وزارت باید در آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای معلمی شرکت کنند.

وی، با اشاره به برگزاری این آزمون طی سال های گذشته با شرکت مهارت آموزانی در رشته های مختلف خاطر نشان کرد: امسال هم این آزمون روز جمعه 21 آذر ماه با شرکت 12 هزار مهارت آموز توسط مرکز سنجش، مستقر در معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، تعداد سئوالات آزمون جامع مهارت آموزان را رقم هفتاد اعلام کرد و گفت: عمده سئوالات سناریو محور است. با طراحی موقعیت، مهارت آموز باید برای رفع کج تابی، کج فهمی و یا ارائه یک الگوی آموزشی، گزینه صحیح را انتخاب کند.

این مقام مسئول، در ادامه از ماده 28 اساسنامه دانشگاه سخن گفت و افزود: به استناد این ماده، تامین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد، مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش آموختگان سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان بلامانع است.

کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در پایان تاکید کرد: نتایج آزمون بعد از گذشت بیست روز از زمان برگزاری آزمون، اعلام خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار