زمان برگزاری آزمون و مصاحبه پرستاران اعزامی به حج

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

زمان برگزاری آزمون و مصاحبه پرستاران اعزامی به حج

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: مصاحبه علمی و عملی پرستاران اعزامی به حج روز پنجشنبه برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، حسین کولیوند با اعلام این خبر گفت: هر سال از بین پرستاران مشتاق خدمت به ضیوف الرحمن، تعدادی که سابقه تشرف به عمره و عتبات داشته و نمرات ارزشیابی خوبی نیز دارند انتخاب و از بین آنان کادر پرستاری حج انتخاب می‌شود.
وی افزود: این پرستاران در سایت مرکز پزشکی حج و زیارت ثبت‌نام کرده‌ و توفیق خدمت به زائران امام حسین(ع) در کربلای معلی و عتبات عالیات با عملکرد خوب را نیز داشته‌اند.
کولیوند اظهارکرد: برای انجام مصاحبه از اعضای کمیته پرستاری مرکز حج و زیارت دعوت شد تا بر اساس استاندارهای لازم، پرستاران را برای اعزام به عربستان انتخاب کنند.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به انتخاب دقیق‌تر و سخت‌گیرانه‌تر نیروهای پرستاری برای اعزام به حج تمتع امسال، افزود: باتوجه به افزایش تعداد زائرین حج سال جاری و عدم افزایش سهیمه نیروهای بهداشتی و درمانی، امسال مجموع پرستارانی که امکان اعزام به حج را خواهند داشت همانند سال‌های قبل خواهد بود.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به مشاهدات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از شرایط مدینه و مکه نظیر افزایش حجم پیاده روی زائران، مسیر توقف اتوبوس‌ها تا مسجد الحرام، همچنین ساخت و سازهای در حال انجام اطراف مسجد النبی و نیز سخت شدن شرایط برای زائران به ویژه برای زائرانی با سن بالا، سعی بر این شد تا تدابیر خاصی برای انتخاب پرستاران اندیشیده شود.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: همواره سعی کرده‌ایم تا از برخی انحصارهای خاص در انتخاب پرستاران خارج شویم و کار به صورت توزیع کشوری انجام شود.
وی ترکیب اعزام پرستاران با تجربه و سال اولی را 90 به 10 درصد عنوان کرد و گفت: امسال با توجه به وضعیت خاص حج به دلیل یک سال تعطیلی، نمی‌شود همانند سال‌های گذشته نیروهای سال اولی بیشتری اعزام شود
کولیوند تاکید کرد: البته این نکته نیز باید گفته شود که مثلاً اگر کسی ۲ یا ۳ بار به حج اعزام می‌شود و در ایام تمتع شرکت می‌کند به این معنا نیست که هر بار اعمال حج را به جا می آورد، بلکه تنها همان سال اول این اعمال به جا آورده می‌شود و این افراد یک عمره مفرده‌ای را به جا می‌آورند و بقیه وقتشان صرف خدمت‌رسانی به زائران می‌شود و اصلا به عنوان حاجی اعزام نمی‌شوند.
وی اضافه کرد: برای این گزینش شاخصه‌هایی نظیر دفعات تشرف، توزیع استانی، سطح علمی، میزان مهارت‌های فردی و اخلاق و نیز ارتباط مناسب با بیماران در نظر گرفته می‌شود.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، کولیوند افزود: با توجه به تأکیدهای همیشگی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نوع خدمت رسانی مطلوب به زائرین، تمام سعی خود را به کار می‌بریم که نیروهایی که شهره اخلاق، ارتباط، تحرک و پویایی هستند به عنوان افراد با تجربه به حج اعزام شوند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار