زمان برگزاری کنکور ۹۷ اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

زمان برگزاری کنکور ۹۷ اعلام شد

معاون وزیر علوم و رییس سازمان سنجش آموزش کشور به زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۹۷ اشاره کرد وافزود: امسال با توجه به تقارن ایام برگزاری کنکور با ماه مبارک رمضان، آزمون در نیمه تیرماه برگزار شد،اما از سال آینده کنکور به روال سابق باز می‌گردد و در همان اوایل تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا دکتر خدایی در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد درباره تاثیر نتایج امتحانات نهایی در سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور گفت: ملاک ما برای تاثیر سوابق تحصیلی نمرات امتحانات نهایی است. با توجه به اینکه نظام پیش دانشگاهی هنوز یک سال دیگر هم برقرار است سال آینده نیز نمرات این گروه از دانش آموزان تاثیر خواهد داشت. اما قطعی یا مثبت بودن تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، شهریورماه اعلام می‌شود.

زمان انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد از سوی این دانشگاه اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به کدرشته های دانشگاه آزاد در پذیرش کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: از سال ۹۳ که بحث آزمون سراسری دانشگاه آزاد به طور مشترک با دانشگاه های سراسری مطرح شد، انتخاب رشته دانشگاه آزاد به طور جداگانه در روزهایی که این دانشگاه اعلام می کند، انجام خواهد گرفت.

به گفته معاون وزیر علوم، تاکنون آنچه که دانشگاه آزاد به صورت غیررسمی به سازمان سنجش اعلام کرده، این است که انتخاب رشته پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد در کنکور سراسری هفته آخر مردادماه آغاز می‌شود. این انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد انجام می شود. بطور کلی ملاک عمل برای سازمان سنجش درمورد رشته های دانشگاه آزاد، رشته های مندرج در سایت وزارت علوم است.

پذیرش بیش از ۸۵ درصد داوطلبان بصورت بدون آزمون

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش در کنکور بدون آزمون است، تاکید کرد: با توجه به قانون سنجش و پذیرش و همچنین توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، هم اکنون بیش از ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش در آموزش عالی بدون آزمون است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار