زمان ثبت نام دانشجو مهمان ترم مهر ۹۹ دانشگاه پیام نور اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشگاه پیام نور در اطلاعیه ای زمان ثبت نام دانشجو مهمان برای ترم مهر۹۹ و شیوه ثبت آن را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمان موقت به این معنی است که دانشجو فقط برای ترم پیش رو درخواست می کند که در دانشگاه دیگری مهمان شود.

ثبت نام دانشجوی مهمان در دانشگاه پیام نور هر ساله انجام می شود تا دانشجویانی که امکان تحصیل و حضور در دانشگاه مبدا را ندارند بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

امسال با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا کلاس های نظری نیمسال اول ۱۳۹۹ _ ۱۴۰۰ به صورت غیر حضوری تشکیل می شود، از این رو نیازی به تقاضای مهمان در این ترم نیست.اما در صورت اخذ درس عملی و تمایل به مهمان شدن، دانشجویان می توانند از تاریخ ۳ شهریور تا ۸ مهر ماه ۹۹در سیستم گلستان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

نحوه درخواست مهمان موقت در دانشگاه پیام نور
برای ارائه درخواست مهمان موقت (مهمان برای یک ترم) به صورت غیر حضوری و در سیستم گلستان پیام نور باید درخواست بدهید.

دانشجویان با مراجعه به سیستم گلستان پیام نور به آدرس reg.pnunews.com و بعد از ورود به سیستم گلستان از مسیر(آموزش =>دانشجو =>درخواست ها=>تقاضای انتقال و مهمان=>تقاضای انتقال به صورت مهمان در واحدها و مراکز داخلی) نسبت به ثبت در خواست خود اقدام کنند.

چند نکته ضروری

دانشجویان دقت کنند گزینه ترم و درخواست در سیستم گلستان حتما بر روی ۱۳۹۹ (نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹) تنظیم شده باشد.

شهریه دانشجویان مهمان به شرح زیر افزایش پیدا می کند:

۱-شهریه متغیر متقاضیان مهمان موقت یا مهمان دائم به مراکز چهارگانه شهر تهران (پیام نور تهران شمال ، پیام نور تهران جنوب ، پیام نور تهران شرق ، پیام نور تهران غرب ) با ضریب ۱٫۳ محاسبه و اخذ می شود.

۲- شهریه متغیر متقاضیان مهمان موقت یا مهمان دائم به مراکز استانها و شهرهای لواسان، دماوند، پردیس، ورامین، پاکدشت و ری با ضریب ۱٫۲ محاسبه و اخذ می شود.

۳- شهریه متغیر متقاضیان مهمان موقت یا مهمان دائم از مراکز با نواحی پایین تر به بالاتر به غیر از شهرهای مذکور بند ۱ و ۲، بدون ضریب محاسبه و اخذ می شود.

دو نکته مهم

دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند از امکان مهمان شدن استفاده کنند به شرط آنکه مرکز مقصد رشته آنها را در همان مقطع داشته باشد.

دانشجویان توجه داشته باشند در صورتی که در سیستم گلستان درخواست مهمان داده باشند تا زمانی که وضعیت شما در سیستم گلستان مشخص نشود که با مهمان مبدا و مقصد موافقت کرده اند یا نه، امکان انتخاب واحد در ترم بعد را نخواهند داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور درباره شرایط مهمان شدن دانشجویان در ترم جدید نیز گفت: تسهیلاتی را در نظر گرفته ایم تا دانشجویانی که تصمیم گرفته اند در نیمسال آینده در دانشگاه دیگری مهمان شوند به صورت رایگان بتوانند این فرآیند را انجام دهند. دانشجویان فقط با یک درخواست و پر کردن فرم می‌توانند در واحد‌های دیگر مهمان شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار