زمان و مهلت ثبت نام دبیرستانی‌ها در مدارس شاهد+شرایط ثبت نام

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

زمان و مهلت ثبت نام دبیرستانی‌ها در مدارس شاهد+شرایط ثبت نام

ثبت نام اینترنتی دانش آموزان پایه هفتم برای ورود به مدارس شاهد که از ابتدای تیرماه شروع شده تا 14 این ماه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس شاهد در خرداد ماه انجام شد و اکنون ثبت‌نام پایه هفتمی‌ها (دوره اول متوسطه) است که از ابتدای تیرماه شروع شده تا چهاردهم این ماه ادامه خواهد داشت.

همچنین ثبت نام دانش آموزان پایه دهم (دوره دوم متوسطه) از چهارشنبه همین هفته هفتم تیرماه آغاز می‌شود و تا بیستم این ماه ادامه خواهد داشت.

در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس شاهد به این شرح است:

شرایط عمومی ثبت نام کلیه دانش‌آموزان شاهد و غیر شاهد

– دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

– رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان (خصوصاً حجاب برتر برای دانش‌آموزان دختر)

– التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزشهای اسلامی و تربیت دینی

– رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد

– سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان ثبت نام

تذکر: احراز شرایط عمومی از طریق بررسی سوابق تحصیلی و تربیتی دانش آموز ، با حضور دانش‌آموزان و والدین آنها انجام می شود و مسئولیت آن در ثبت نام ورودی به عهده ستاد ثبت نام مدرسه و در ادامه تحصیل به عهده شورای مدرسه است.

شرایط علمی ثبت نام و ادامه تحصیل دانش آموزان غیر شاهد

شرایط ثبت نام در پایه اول ابتدایی : دارا بودن شرایط عمومی وکسب امتیازات لازم

شرایط ثبت نام در پایه هفتم : (کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس ) یا (کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس ) در امتحانات نوبت دوم پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی ۹۶-۹۵ و کسب امتیازات لازم

تبصره : دانش آموزان پایه ششم با اولویت ایثارگری (دانش آموزان جانباز و فرزندان جانبازان ۲۵ تا۴۹ درصد)در صورتی که حداکثر در دو درس کسب مقیاس خوب و مابقی خیلی خوب را در خرداد ماه ۹۶-۹۵ کسب نموده اند می توانند ثبت نام موقت در پایه هفتم در سامانه سجا را انجام دهند.

شرایط ثبت نام در پایه دهم : قبول خرداد در پایه نهم با معدل کل حداقل ۱۶ وکسب شرایط ورود به شاخه و رشته مورد نظر بر اساس نمون برگ هدایت تحصیلی و کسب امتیاز لازم

محدوده ثبت نام دانش‌آموزان درمدارس شاهد

تعیین محدوده ثبت نام مدارس شاهد در مناطق و شهرستان های تابعه به عهده ستاد اجرایی شاهد استان است.

تذکر: امکان ثبت نام موقت برای فرزندان همکاران فرهنگی و بنیادشهید در محدوده محل کار والدین با مجوز اداره شاهد منطقه مورد نظر بلامانع است.

نکات مهم در خصوص ثبت نام الکترونیکی مدارس شاهد

– ثبت نام و پذیرش دانش‌آموزان شاهد و غیرشاهد درپایه‌های ورودی دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و دوم صرفاً از طریق سامانه سجا saja.medu.ir انجام می‌شود. لازم است متقاضیان در درج کد ملی، نام و نام خانوادگی، مشخصات شناسنامه ای، نام استان و شهرستان، نام آموزشگاه، و تمامی اطلاعات لازم دیگر، دقت و توجه کافی به عمل آید. بدیهی است در صورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه، مسئولیت برعهده متقاضی خواهد بود.وثبت نام شما در مدرسه «کان لم یکن» تلقی خواهد شد .

– پس از پایان مهلت قانونی ثبت نام، به درخواست‌های واصله در این خصوص، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

– به منظور استفاده از امتیاز مربوط به هر یک از بند های جدول امتیاز بندی، ارائه اصل مدارک جهت ثبت نام قطعی ضروری است.

– در پایان ثبت نام اینترنتی تایید صحت اطلاعات ارسالی برعهده متقاضی است. لذا برای جلوگیری از برخی مشکلات، دقت و توجه کافی در این خصوص به عمل آید.

– متقاضیان پس از تکمیل فرم ثبت نام موقت و دریافت کد رهگیری، یک نسخه از فرم تکمیل شده ثبت نام را تهیه و آنرا نزد خود نگهداری کنند.

– متقاضیان ثبت نام می توانند تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام ،نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند .

– از بین متقاضیان ثبت نام در پایه های ورودی ( اول ابتدایی ، پایه های هفتم و دهم ) در مدارس شاهد به میزان دو برابر ظرفیت ( اصلی و ذخیره ) از طریق سامانه سجا اعلام می شود. مدیران پس از دریافت اسامی از طریق سیستم پیامکی نسبت به اطلاع رسانی به والدین اقدام نمایند.

– حضور حداقل یکی از والدین و ارائه اصل مدارک ثبت شده در سامانه سجا، هنگام ثبت نام قطعی الزامی است.

تبصره- درصورت نقص مدارک، ولی دانش آموز می تواند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ اعلام، نسبت به رفع نقص و تحویل مدارک به مسئول مربوط اقدام نماید. بدیهی است پس از انقضای مهلت مذکور هیچ گونه مدرک یا ادعایی پذیرفته نخواهد شد و ثبت نام موقت، کان لم یکن تلقی می شود.

اخبار آموزش و پرورش اخبار