زندگی بدون کفش‌های پاشنه بلند

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

در این مطلب، به این موضوع می‌پردازیم که با به پا نکردن کفش‌های پاشنه بلند، چه خواهد شد؟!

آیا یک روز هم نمی‌توانید از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند صرف‌نظر کنید؟! باشد. اما می‌دانید با به پا نکردن این کفش‌ها چه تغییرات مثبتی در بدن شما روی خواهد داد؟ انتخاب کفش، اثرات قابل توجهی بر روی بدن شما دارد.

مطالعات نشان داده است که پوشیدن کفش پاشنه بلند، علاوه بر این که ظاهری مغرور و متکبر یه شما می‌دهد، تغییرات متعددی را نیز در ساختار بدن شما ایجاد می‌کند. در اینجا با 5 دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که از به پا کردن مداوم کفش های پاشنه بلند صرف نظر کنید.

مدآنلاین نوشت:‌ با نپوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، پاهای شما کشیده‌تر خواهد شد. علی‌رغم این که برخی فکر می‌کنند که کفش‌های پاشنه بلند، اندام و پاهای شخص را کشیده و بلند می‌سازد، هستند گروهی که به این موضوع اعتقادی ندارند. در تحقیقی که در مجله applied psychology در سال 2012 چاپ شده است، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که هر روز از کفش‌های پاشنه بلند استفاده می‌کرده‌اند، قدم‌های کوتاه‌تری را برمی‌داشتند و هم چنین ماهیچه‌های ساق پای آنها کوچکتر بوده است.

پوشیدن کفش‌های تخت‌تر، چند سانتی‌متر به طول پاهای آنها اضافه کرده است. با کنار گذاشتن کفش پاشنه بلند، درد کمر خود را تسکین بخشید. کفش پاشنه بلند، باسن شما را به سمت جلو خم می‌کند و فشار زیادی را به کمر و ستون فقرات شما وارد می‌سازد. فیزیوتراپ نیویورکی، تاد سینت از این هم فراتر می‌رود و می‌گوید زنانی که کفش‌های پاشنه بلند می‌پوشند از بیماری لغزش مهره یا اسپوندیلولیستزیس رنج می‌برند. این بیماری شامل جابه‌جایی یک مهره بر روی مهره دیگر است که باعث درد می‌شود.

نه گفتن به کفش‌های پاشنه بلند، باعث تسکین درد کمر شما خواهد شد. استفاده از کفش‌های پاشنه بلند=درد بیشتر کفش‌های پاشنه بلند، فقط باعث کوتاه شدن ساق پای شما نخواهد شد. آنها باعث التهاب تاندون‌ها و قوس کف پا نیز خواهند شد.

کسانی که از التهاب غلاف کف پا و درد پاشنه رنج می برند، به التهاب بافت ضخیمی که پاشنه و انگشت شصت را به یکدیگر متصل می‌کنند، نیز دچار می‌شوند و باید دردهای عذاب آوری را تحمل کنند. کفش‌های پاشنه بلند و فشار زیاد بر روی زانوان وقتی که شما کفش پاشنه بلند می‌پوشید، وزن بدن شما بر قسمت جلوی پای‌تان می‌افتد. و این چنین، فشار زیادی بر روی تاندون ها و رباط های زانوان شما وارد می شود.

پس راه حل درمان درد زانوان شما، ورزش نکردن نیست. بلکه کنارگذاشتن کفش پاشنه بلند است! ترک کفش‌های پاشنه بلند برای تعادل بیشتر در سال 2015، یک شرکت هواپیمایی در کره جنوبی تحقیقی انجام داد که طی آن، به این نتیجه رسید که استفاده مداوم از کفش پاشنه بلند، طی چند سال متوالی، باعث عدم تعادل و بی ثباتی قوزک پا می شود. طبق نظر محققان، پوشیدن کفش های تخت، باعث می شود تعادل و ثبات بیشتری را در قوزک پای خود داشته باشید. خوب! امیدوارم که برای کنار گذاشتن کفش های پاشنه بلند خود، حداقل گاهی اوقات، قانع شده باشید.

اخبار سلامت اخبار