زنگنه برای استخدام نخبگان دانشگاه نفت قول کتبی دهد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

زنگنه برای استخدام نخبگان دانشگاه نفت قول کتبی دهد

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس با انتقاد از عمل نکردن وزارت نفت به تعهدات خود درخصوص استخدام نخبگان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت، خواستار قول کتبی بیژن زنگنه در این مورد شد.
حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سوال ملی خود از وزیر نفت در مورد تعهدات وزارت نفت در قبال استخدام نخبگان و دانش‌آموختگان صنعت نفت گفت: وزارت نفت دانشگاهی با عنوان دانشگاه نفت دارد که در سنوات گذشته در دفترچه کنکور اعلام پذیرش کرده بود.
نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دفترچه ذکر شده کسانی که جذب دانشگاه نفت می‌شوند، به شرط دارا بودن شرایط خاص تحصیلی، می‌توانند با اولویت استخدام شوند؛ بنابراین وزارت نفت در این زمینه تعهدی را پذیرفته بود که به جذب نخبگان دانشگاه نفت اقدام کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: زمانی که بیژن زنگنه به وزارت رسید در پی آن بود که این تعهد را به نوعی به فراموشی بسپارند و این اقدام را انجام ندهند؛ هر چند برخی کارها انجام و درصد کمی از مشکلات این افراد حل شد اما بخش اعظمی از این مشکلات باقی ماند.
حاجی دلیگانی با بیان اینکه وزیر نفت برخی از تعهدات را پذیرفته و اصل بحث تعهد استخدام به نخبگان دانشگاه نفت را قبول داشتند، گفت: بنا شد وزیر این موضوع را به صورت مکتوب اعلام کنند و اگر به عنوان مکتوب اعلام شود که در چه برهه از زمان و بر اساس چه فرایندی این مشکل حل می‌شود، بنده سوال خود از وزیر را پس می‌گیرم اما ایشان هنوز به طور مکتوب ننوشته و بنده سوال خود را به صحن ارجاع دادم.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: اگر حرفی زده یا قانون و تعهدی گذاشته شود و به آن عمل نشود، نوعی بی‌تعهدی را در جامعه ترویج می‌دهد و اگر در جامعه‌ای بی‌اعتمادی حاکم باشد، همه ضرر خواهند کرد؛ علاوه بر آن افراد براساس تعهدی که به آنها داده شده، برنامه‌ریزی کرده و زحمت‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند که باعث ناامیدی آنها شده و برنامه‌ریزی‌های آنها برای زندگی آینده خود و حساب و کتاب‌های آنها از بین رفته و باعث سرخوردگی جوانان کشور می‌شود.
نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در جایگاه مجلس تعهدات وزارت نفت را به نفع جوانانی که در چارچوب تعهدات وزارت نفت در دفترچه آزمون سراسری پیگیری می‌کنیم تا این موضوع به نتیجه برسد؛ ضمن آنکه افکار عمومی نیز منتظر است تا وزیر به تعهدات خود عمل کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار