سابقه خدمت معلمان حق التدریسی باپرداخت حق بیمه احتساب می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سابقه خدمت معلمان حق التدریسی باپرداخت حق بیمه احتساب می شود

نمایندگان مجلس با تصویب طرحی، مقرر کردند سابقه خدمت معلمان حق‌التدریس در سوابق بازنشستگی با پرداخت سهم بیمه احتساب شود.
به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون آموزش در مورد طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در وزارت آموزش و پرورش در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
نمایندگان با تصویب ماده واحده این طرح مقرر کردند یک ماده به شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزشی در وزارت آموزش و پرورش الحاق شود.
بر اساس این ماده الحاقی، معلمان حق‌التدریسی که به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند و تا لازم‌الاجرا شدن این قانون در وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند، می‌توانند به منظور احتساب سابقه خدمت ایام حق‌التدریس که به تائید وزارت آموزش و پرورش می‌رسد، در سوابق خدمت و بازنشستگی، سهم خود و دولت را به صورت نقد (یکجا) یا اقساط به طور کامل پرداخت کنند.
صندوق‌های بازنشستگی نیز پس از دریافت اقساط، موظف به احتساب سوابق مذکور در بازنشستگی واجدان شرایط می‌باشند.
طبق تبصره یک این ماده، مدت پرداخت اقساط، معادل سابقه خدمت قابل احتساب هر یک از معلمان است.
همچنین بر اساس تبصره دو این ماده، مبنای پرداخت حق بیمه یا بازنشستگی، حداقل حقوق یا دستمزد سال لازم‌الاجرا شدن این قانون است.
همچنین بر اساس تبصره سه این ماده، مدت سابقه خدمت دوره حق‌التدریس به تناسب خدمت تمام وقت با توجه به طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش و همچنین پرداخت کسورات مربوطه، در سوابق خدمت دولتی و بازنشستگی افراد قابل احتساب می‌شود.
بر اساس تبصره چهار این ماده نیز حداکثر مدت قانونی درخواست بهره‌مندی از این قانون از تاریخ‌ لازم‌الاجرا شدن به مدت یک سال است.
این ماده با ۱۵۷ رأی موافق، ۶ رأی مخالف، ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار