سارقان طلای 21 عیار در دام پلیس بین‌الملل

دسته ها: اخبار حوادث اخبار

دو مرد که با همدستی یکدیگر سه کیلو طلای یک جواهر فروش عدنی را دزدیده و تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بودند، در ایران‌شناسایی و دستگیر شدند.

دو سال پیش دو مرد از یک جواهر فروشی در شهر عدن در یمن سه کیلو طلای 21 عیار را سرقت و فرار کردند.

از آن زمان با شکایت مرد جواهر فروش دو متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که زمستان سال گذشته ماموران بین الملل کشور یمن با کشف سرنخ هایی اطلاع یافتند دو سارق فراری در ایران حضور دارند.

دستگیری دزد طلافروشی

در این مرحله پلیس این کشور طی نامه ای از پلیس بین الملل ایران خواست تا برای دستگیری دو سارق فراری وارد عمل شود. در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد سارقان فراری به نام های ارسلان و میر عظیم از مجرمان سابقه دار بوده و در شهر کرج مخفی شده اند. به این ترتیب مخفیگاه های این دو نفر به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که یکی از آنها به نام ارسلان در محله 45 متری شهر کرج شناسایی و اسفند سال گذشته دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی پس از اظهارات ضد و نقیض، اعتراف کرد این دزدی را با همدستی دوستش میر عظیم انجام داده است. با توجه به این که وی سرقت را در شهر عدن انجام داده بود، تحویل پلیس یمن شد اما تجسس های پلیس برای دستگیری طراح این سرقت و کشف طلاهای سرقتی همچنان ادامه داشت تا این که با گذشت چند ماه از دستگیری ارسلان، مخفیگاه همدست فراری او در چهارراه گلزار کرج شناسایی و وی نیز دستگیر شد.

این متهم با انتقال به پلیس آگاهی استان البرز در بازجویی راز سرقت سه کیلو طلا را فاش کرد.

اعتراف سارق جواهرفروشی

متهم به سرقت در اظهاراتش گفت: روز حادثه با ظاهری آراسته و در حالی که به زبان انگلیسی و عربی حرف می زدم، همراه همدستم که در نقش راننده شخصی ام بود برای خرید طلا و جواهر به مغازه طلافروش عدنی رفتیم. من پس از دیدن نمونه طلاها، گران قیمت ترین آنها را انتخاب کردم و از همدستم ـ راننده ـ خواستم طلاها را در خودرو بگذارد و پول آن را بیاورد. در همین موقع راننده به سرعت فرار کردو در کوچه ای بالاتر از محل جواهر فروشی منتظر من ماند. زمانی که او بازنگشت، از مغازه خارج شدم و فریاد زدم راننده ام طلا و پول ها ر ا دزدیده و فرار کرده است. مرد جواهر فروش از ترس بی هوش شد و من در این هنگام با ملحق شدن به همدستم فرار کردم. وی گفت: بعداز چند روز با مدارک جعلی از یمن خارج شدیم. برای این که سریع تر طلاها را بفروشیم تا ردی از خود برجای نگذاریم، ابتدا به کشور ترکیه و سپس به امارات رفتیم و توانستیم بخشی از طلاها را دراین دو کشور بفروشیم. با اعتراف این متهم، وی نیز با توجه به این که این سرقت را در کشور یمن مرتکب شده بود، تحویل پلیس بین الملل این کشور شد تا در آنجا بازجویی و محاکمه شود.

اخبار حوادث اخبار