سارق طلافروشی در قهوه‌خانه دستگیر شد+ عکس

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم، عقربه های ساعت 19 و 40 دقیقه جمعه ـ پانزدهم اسفند ـ را نشان می داد که مرد جوان وارد مغازه طلافروشی در خیابان شهید بهشتی کرج شد. او از زیر کاپشن خود، سلاحی بیرون آورد و به سمت مرد طلافروش گرفت و با تهدید گفت: «گوشواره، انگشتر و زنجیرهای طلا را به من بده تا کشته نشی.»

مرد طلافروش که شوکه شده بود، فقط به سارق مسلح خیره شده بود و توان هیچ حرکتی را نداشت. دزد طلافروشی که از این رفتار طلافروش عصبانی شده بود، گلوله ای به سمت زمین شلیک کرد و بعد از شکستن شیشه های مغازه، طلاها را سرقت کرد.

تعدادی از اهالی که با شنیدن صدای شلیک متوجه ماجرا شده بودند، خود را به مقابل طلافروشی رساندند که سارق با شلیک چند تیر هوایی از محاصره آنها گریخت. مرد طلافروش هم با بستن مغازه، به دنبال سارق رفت اما موفق به یافتن او نشد.

آغاز تحقیقات

با گزارش این سرقت به مرکز فوریت های پلیسی کرج، تیمی از ماموران کلانتری 11 مرکزی، خود را به مقابل طلافروشی رسانده و تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

بررسی های اولیه نشان می داد، سارق مسلح پس از سرقت، بدون خودرو یا موتورسیکلت از محل فرار کرده که این موضوع احتمال این که او در آن حوالی زندگی می کند را مطرح کرد.

در ادامه ماموران با بازبینی فیلم دوربین های مداربسته و چهره نگاری توانستند چهره فرضی سارق را به دست آورده و به بررسی آلبوم مجرمان حرفه ای بپردازند.

شناسایی سارق

پس از 48 ساعت تجسس های پلیسی ماموران به صاحب یک قهوه خانه که در حوالی محل سرقت بود، مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز در این باره به جام جم گفت: پس از شناسایی سارق طلافروشی، دو تیم از ماموران تجسس کلانتری 11 مرکزی با هماهنگی مقام قضایی به قهوه خانه رفته و پس از اطمینان از این که فرد مظنون همان سارق مسلح است، او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سردار بخشعلی کامرانی صالح ادامه داد: متهم پس از انتقال به کلانتری در بازجویی ها و مواجهه با شواهد موجود، به جرم خود اعتراف و بیان کرد طلاهای سرقتی را در قهوه خانه مخفی کرده است. گروهی از ماموران با راهنمایی متهم به قهوه خانه مراجعه و در بازرسی از آنجا یک قبضه کلت کمری و مقدار 300 گرم طلا کشف کردند.

متهم انگیزه خود را از انجام سرقت مسلحانه مشکلات مالی عنوان کرد و گفت: چند روز قبل از حادثه با مراجعه به چند مغازه طلافروشی و بررسی وضع آنها، مغازه طلافروشی مورد نظر را انتخاب کرده و پس از زیر نظر گرفتن مغازه و اطمینان از نبود مشتری، در یک فرصت مناسب و با کمک یک قبضه سلاح کمری اقدام به سرقت از آنجا کردم.

تحقیقات از متهم در پلیس آگاهی استان البرز ادامه دارد.

اخبار