ساعت اپل در برابر آب مقاوم است

دسته ها: اخبار

ساعت های اپل یکی یکی طبق برنامه پیش فروش به دست کاربران میرسند و کاربران از استفاده از امکانات جدیدی که اپل در ساختار ساعت میبینند هیجان زده اند. اما یک نکته جالب درباره ساعت های اپل آنست که اپل همه امکانات ساعت را در تیزر های تبلیغاتی و کنفرانس هایش از پیش فاش نکرده است و از این رو کاربران در حال کشف امکانات جدیدی هستند که اپل پیش تر از آنها صحبتی نکرده بود. یکی از این امکانات مقاومت ساعت ها در برابر آب است. 

شاید این یکی از راه های اپل برای مجذوب نگهداشتن کاربران و افزایش رضایت مشتری است که موارد استفاده ساعت های این شرکت از آنچه در تبلیغات گفته شده بسیار بیشتر است. پیش تر درباره توانایی ساعت ها به اتصال به دو سبک شارژ سیمی و بدون سیم و همچنین قابلیت ساعت ها به اتصال به بند هایی که خود نقش باتری را ایفا میکنند صحبت کردیم. اما آنطور که در راهنمای کاربری ساعت های اپل آمده این ساعت ها علاوه بر امکان مذکور، در برابر آب هم مقاومند. متن این بخش از راهنمای ساعت را که به همراه ساعت به فروش میرسد و بر روی سایت اپل نیز قابل دانلود است، در زیر مشاهده میکنید. 

در این متن آمده است که ساعت های اپل در برابر آب مقاوم اند اما ضد آب نیستند. کاربردی مشابه این رده بندی مقاومت در برابر آب را در گوشی های نوع گلکسی اس ۵ سامسونگ نیز مشاهده میکنیم. ضد آب بودن ویژگی است که کمتر شرکتی بر روی گجت هایش ارائه میکند. اما مقاومت در برابر آب به معنای عدم صدمه خوردن به دستگاه در هنگام استفاده از دستگاه در تماس با آب میباشد. حال اگر دستگاه شما علاوه بر مقاومت در برابر آب ضد آب هم باشد (مانند گوشی های سونی سری زی) در این صورت دستگاه میتواند عمق مشخصی از آب را نیز تحمل کند (مانند ۲ متر یا ۳ متری عمقی). در نشست مطبوعاتی با حضور تیم کوک که اخیرا برگزار شد وی علاوه بر اشاره کردن به امکان تولید بند های شارژ کننده ساعت، به ضد آب بودن آنها نیز اشاره کرد و خاظر نشان کرد که خودش با این ساعت ها به راحتی دوش میگیرد!

 

اخبار