ساماندهی سهمیه‌های کنکور در طرح مطالعاتی نظام کنکور در ایران

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به مرکز پژوهش‌های مجلس ماموریت داده شده که شیوه برگزاری کنکور و مسائل حاشیه‌ای آن را بررسی کند و موضوع ساماندهی سهمیه‌ها هم در این طرح تصمیم‌گیری و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سوژه‌ اعتراض به نتایج نهایی و انواع سهمیه در کنکور ارشد 98 که توسط کاربران فارس ثبت شده بیش از 10 هزار امضاء دریافت کرده است.

خبرنگاران فارس این سوژه را از مسئولان مربوطه پیگیری کرده‌اند و همچنین وعده پیگیری این سوژه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را داده‌اند.

میرحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره اعتراض داوطلبان کنکور ارشد ۹۸ نسبت به سهمیه ها در این آزمون، اظهار داشت: ماموریتی به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی داده شده که کلیت موضوع نظام کنکور و مسائل حاشیه آن را بررسی کند.

به گفته وی، در این طرح قرار است ضرورت تحول شیوه برگزاری کنکور و نظام کنکور در ایران بررسی شود؛ زیرا برخی این رویه را سبب افت کیفیت آموزشی می‌دانند که حاصلی جز مدرک‌گرایی نداشته است.

 

میرزاده خاطر نشان کرد: یکی از محورهای این طرح، ساماندهی سهمیه‌ها است که باید درباره آن تصمیم‌گیری شود.

*حل ریشه‌ای مشکل براساس کار مطالعاتی مرکز پژوهش‌های مجلس

وی در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی، چه پیشنهادی برای رفع مشکل فعلی وجود دارد؟ گفت: منتظر هستیم که مطالعات این طرح در مرکز پژوهش‌ها به اتمام برسد و طرح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیاید و تمامی مسائل کنکور را در آن طرح بررسی کنیم که تمامی موضوعات حاشیه‌ای کنکور هم در این طرح بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این طرح تایید شود کار ماندگاری در نظام کنکور در ایران انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، دیروز علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به اعتراض‌های گسترده نسبت به نتایج کنکور ارشد و سهمیه ایثارگران در این آزمون، گفته بود: «آنچه که در مجلس تصویب شد، با آنچه که در ماده 90 قانون برنامه ششم چاپ شده متفاوت است.» و وعده پیگیری این موضوع در کمیسیون آموزش با حضور مسئولان مربوطه را داده بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار