سامانه ناظر اشتغال کشور سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال را تسهیل می‌کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سامانه ناظر اشتغال کشور سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال را تسهیل می‌کند

معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و در ذیل آن دبیر خانه شورای عالی اشتغال کشور در اسفند سال گذشته اقدام به طراحی سامانه‌ای با عنوان سامانه ناظر کرده است. این سامانه به عنوان مرکز فرماندهی و کنترل سیاست‌ها وبرنامه های اشتغال کشور است.
به گزارش ایلنا، مرتضی محرم خوانی (نماینده معاونت توسعه و کارآفرینی وزارت کار) در نشست خبری سامانه‌های شفافیت و سامانه ناظر مرکز فرماندهی و کنترل سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور اظهار داشت:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال مسئولیت هماهنگی بین دستگاهی را دارد. یکی از اصول مهم ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای تاثیرگذار در حوزه اشتغال است.
وی افزود: به همین منظور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و در ذیل آن دبیر خانه شورای عالی اشتغال کشور در اسفند سال گذشته اقدام به طراحی سامانه‌ای با عنوان سامانه ناظر کرده است. این سامانه به عنوان مرکز فرماندهی و کنترل سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور است.
نماینده معاونت توسعه و کارآفرینی وزارت کار خاطر نشان کرد: مهم ترین وظیفه این سامانه ایجاد عرضه و تقاضا در حوزه اشتغال و همینطور ایجاد هماهنگی بین دستگاهی است. مهمترین مزیت آن ایجاد پویایی در طرح های کلان کشور برای اشتغال است. تعادل‌بخشی در عرضه و تقاضای بازار کار، پایش برنامه‌ها و سایست های مهم کشور و از جمله سیاست های سیزده گانه ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه اشتغال فراگیر و روستایی و پایش نحوه تخصیص و توزیع منابع اشتغال(اعتبارات و تسهیلات)، پایش شاخص های اشتغال نیز از محاسن این سامانه است. تحلیل زنجیره عرضه کسب و کار با اطلاعات این سامانه امکان پذیر تر خواهد بود.
وی در پایان گفت: امیدواریم با توجه به گزارشاتی که از این سامانه می‌گیریم، بتوانیم نسبت به گذشته سیاستگذاری بهتری داشته باشیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار