سامانه کاریابی کارون مسیری که اشتغالزایی برای مددجویان را هموار می‌کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وطن پرست از ایجاد درگاه ورودی سامانه جامع کاریابی کارون برای تسهیل در ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خوزستان خبر داد.
حسین وطن پرست، معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به ایجاد درگاه ورودی سامانه جامع و واحدی کاریابی تحت عنوان کارون برای تسهیل در اشتغال مددجویان گفت: درگاه ورودی به مؤسسات کاریابی، سامانه‌های مربوطه است.

او با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت تسهیل در اشتغال مددجویان اقدام به ایجاد این سامانه کرده است، افزود: پس از اعلام نیازمندی مؤسسات کاریابی در این سامانه اطلاعات مددجویان مرتبط با شغل مدنظر در اختیار مؤسسه قرار خواهد گرفت تا در نهایت منجر به ایجاد اشتغال برای مددجو شود.

وطن پرست در رابطه با نحوه ورود و ثبت نام به این سامانه تصریح کرد: مددجویان به ۲ صورت فردی، تبادل و اتصال اطلاعات میان ۲ سامانه سما و کارون می‌توانند نسبت به درخواست اشتغال خود اقدام کنند و اطلاعات سابق مددجویان پس از بررسی، تأیید کارشناسان اشتغال و مشاوره در سامانه سما بارگذاری می‌شوند، بنابراین در صورت اعلام نیازمندی مؤسسات کاریابی، اتصال اطلاعاتی میان ۲ سامانه کارون و سما برقرار خواهد شد و مددجو پس از طی کردن مراحل مصاحبه شغلی و پیگیری‌های مربوطه به کار معرفی می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تعهدات اشتغال سال ۱۴۰۰ را ۳ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: این آمار باید تا پایان سال برآورد شود، به طور حتم آمار بیش از این‌ها خواهد بود و بر همین اساس حدود ۱۰ هزار شغل را برای لحاظ کرده ایم تا بتوانیم پس از شناسایی ۳ برابری و بارگذاری در سامانه سما ۳ هزار ثبت نام منجر به ایجاد شغل را داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا همین لحظه ۴۴ درصد این آمار محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال این آمار را به ۱۰۰ درصد برسانیم، اظهار کرد: تعداد کل تعهدات فرصت‌های شغلی در بخش‌های دیگر ۱۴ هزار و ۵۰۰ است که باید با استفاده از درگاه‌های مختلفی مانند پراخت تسهیلات نظام راهبری شغلی و کاریابی به این آمار جامع عمل بپوشانیم.

وطن پرست ادامه داد: نیاز به ارتباط میان مؤسسات کاریابی و کمیته امداد یکسان و به صورت معامله‌ای برد_برد است، نقطه قوت این اقدام برای کمیته امداد اشتغال مددجویان و برای موسسات کاریابی در درآمد حاصل از این مسیر است، بنابراین امیدواریم فعالیت خوبی در این رابطه صورت گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار