سرانجام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش چه شد؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

سرانجام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش چه شد؟

داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش، پیگیر بحث تکمیل ظرفیت هستند اما هنوز جلسه نهایی آموزش‌وپرورش و سازمان امور اداری و استخدامی برای این مسئله برگزار نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش جزو سوالاتی است که بسیاری از مخاطبان خبرگزاری تسنیم در بخش #از_تسنیم_بپرسید، مطرح کرده‌اند.

در این گزارش به این موضوع پرداخته شده که سرانجام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش چه شد و سامانه آن برای سال 97 چه زمانی راه‌اندازی می‌شود.

آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش تابستان امسال برگزار شد که پس از اعلام نتایج، برخی ظرفیت‌ها خالی مانده است و هم‌اکنون وضعیت تکمیل این ظرفیت مورد سوال است.

پیش از این سید محمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش – آبان امسال – گفته بود:‌ افرادی که حدنصاب لازم در آزمون استخدامی را کسب کرده بودند، اما به دلیل محدودیت ظرفیت امکان به خدمت‌گیری آن‌ها وجود نداشت مشمول تکمیل ظرفیت می‌شوند. هنوز تعداد افرادی که در تکمیل ظرفیت شرکت می‌کنند مشخص نیست، اما سامانه طی امروز یا فردا فعالیت خود را آغاز می‌کند و افراد مشمول امکان شرکت در این طرح را دارند. اما تا به امروز شرایط شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت اعلام نشده است و همین مسئله باعث ایجاد سوالات بسیاری برای داوطلبان این آزمون شده است.

4 هزار ظرفیت خالی ماند

آنگونه که یارمحمد حسینبر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش به تسنیم گفته است: :‌حدود 4 هزار و 62 ظرفیت استخدامی خالی مانده است و قرار بود در جلسه‌ای با مسئولان سازمان امور اداری و استخدامی شرایط برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مشخص شود اما به خاطر تغییرات در امور نیروی انسانی این سازمان هنوز این جلسه برگزار نشده است.

البته او عنوان کرد: افرادی که در مصاحبه علمی پذیرفته نشده‌اند دیگر نمی‌‌توانند جذب شوند و این تکمیل ظرفیت فقط برای استان‌هایی است که بخشی از ظرفیت آنها خالی مانده و تکمیل نشده است.

تغییرات در سازمان امور اداری و استخدامی

طبق پیگیری‌های خبرنگار تسنیم،‌ آموزش‌وپرورش دو پیشنهاد برای تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی ارائه کرده است که پیشنهاد دوم قابل بررسی اعلام شده است اما به دلیل جابه‌جایی در حوزه نیروی انسانی سازمان امور اداری و استخدامی این موضوع بلاتکلیف مانده است و هم‌اکنون که مسئولی برای این بخش انتخاب شده مجدد آموزش‌وپرورش درخواست خود را تکرار کرده است.

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش هم در اینباره گفته است:‌ آموزش‌وپرورش تابع قوانین اداری و استخدامی کشور است به عبارت دیگر ما دستگاه مجری هستیم و دستگاه سیاست‌گذار نیستیم. این سیاست‌ها از طرف سازمان اداری و استخدامی ابلاغ می‌شود و ما باید اجرا کنیم. در آزمون استخدامی اخیر هم پذیرش چند برابر ظرفیت انجام شده است و افراد بر اساس سیاست‌های اعلامی یعنی تراز نیروها و رشته‌های مختلف جغرافیایی و مصاحبه برای معلمی، انتخاب شدند.

به نظر می‌رسد، برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت در شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد و حتی در حالت خوشبینانه و برگزاری آزمون در صورت موافقت سازمان امور اداری و استخدامی، بحث جذب افراد به مهر 98 نرسد چون دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان شروع شده است.

همچنین اخیراً علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش نیز اعلام کرده که 4هزار ظرفیت باقی‌مانده به جذب نیروی پرورشی اختصاص یابد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار